Slecht slapen

Hallo allemaal,

Ik zet hier maar mijn vraag want mijn vraag hoort ook niet bij voeding.

Mijn dochter van 7 maanden slaapt zeer slecht 's nachts. Na de laatste fles van 19.30 uur is ze heel moe en breng ik haar op bed. Ze krijgt dan een doekje en haar speentje. De hele avond en nacht lopen wij dan als muisjes door het huis want bij het minste geluid wordt ze wakker. Ze slaapt super licht en onrustig. Zodra ze haar speentje verliest is ze wakker en moet ze huilen. Wel slaapt ze dan nog half maar ik ben bang dat ze echt wakker wordt als we haar laten doorhuilen (want dat lees en hoor je dus, dat je haar maar moet laten huilen omdat ze zelf in slaap moet vallen). Ook is ze zeer onrustig, met de armpjes bewegen, voetjes trappelen en hoofdje heen en weer. Op deze manier zijn wij dus de hele nacht in de weer (en avond) omdat ze zowat om het uur, half uur haar speentje verliest en dan begint ze weer te huilen. Met als resultaat dat wij echt moe zijn en zij ook omdat ze niet goed slaapt. Eigenlijk willen we haar het speentje afleren maar hoe? Moeten we haar echt maar laten huilen??
Groetjes van een moeie moeder.
 
Mijn zoontje is inmiddels 1,5 en ik ben nog steeds blij dat hij blij is met een speen als hij gaat slapen (voor hem is het een vertrouwd onderdeel van slapen). Dus afleren is misschien wel meteen heel drastisch. Maar je schrijft dat je dochter veel beweegt. Heb je inbakeren al eens geprobeerd? Het kan ook bij oudere kinderen hoor? Het is even doorzetten (een nacht of drie) maar dan zou er resultaat moeten zijn. Ligt ze al in een slaapzak? Zo niet, dan is dat misschien een mooie tussenoplossing?
Hopelijk heb je er wat aan.
Miriam
 
Ik zou zeggen: probeer eens in te bakeren! Mijn zoon was ook één brok onrust en hield zichzelf gewoon uit de slaap door z'n beweeglijkheid. Gevolg: heel moe doordat hij zo weinig sliep en dus hartstikke chagrijnig en huilerig.
Bij ons werkte het prima. Hij leerde er echt heel rustig van slapen en het leek gewoon heel veilig voor hem. Hij had behoefte aan begrenzing. Ik begon toen hij 4 weken was en heb het gedaan tot hij bijna 8 mnd was. Toen merkte ik pas aan hem dat het welletjes geweest was. Ik kan het iedereen met een drukke of onrustige baby aanraden! En het is absoluut niet zielig. Je kunt ook gerust nu met 7 maanden nog beginnen. Wie weet vindt ze het heel fijn! Als je niet weet hoe het moet, kun je bij het CB vragen of iemand het voor komt doen.
Succes!
 
hoi mjn zoontje is nu 12 weken en kreeg ook het advies inbekeren . maar als je de boekjes leest komt het ook veel voor rond de 6 of 7 maanden als ze beginnen. mijn zoon had een speen en zodra hij in slaap viel verloor hij hem en dan was het huilen . nu ik hem inbaker heb ik hem geen speen meer gegeven .in het begin moet je ze laten huilen maar dat valt rueze mee .de mijne heeft het 1 keer een half uur volgehouden en nu slaapt hij gelijk of soms 5 min huilen. het is een uitkomst . en duidelijk voor je kindje.
 
Terug
Bovenaan