Slecht slapen

Hallo allemaal,

Ik heb weer dringend jullie hulp nodig. Evy is inmiddels 16 weken en wil niet echt lekker slapen. Wat is het probleem? 's Nachts wordt madam sinds een aantal weken wel 5/6 keer wakker, dan geef ik een speentje en slaapt ze weer een uurtje verder. Erg vermoeiend. Ze krijgt om 22.30 laatste bv en dan ongeveer weer om 06.30. Sinds kort krijgt ze 2 flesvoedingen omdat ze straks naar het kdv moet en dan niet meer aan de borst kan natuurlijk. De overige 3 voedingen krijgt ze nog heerlijk bv. Maar hoe krijg ik haar beter aan het slapen??? Ik lees ook dat mensen nutrix geven, kan dat ook naast bv? En hoe doen jullie dat dan? Daarnaast wil ze na de voeding van 18.30 al helemaal niet slapen. Dan is het echt krijsen, pas als ik een keer ben wezen troosten dan valt ze in slaap, maar is dan na 3 kwartier weer wakker. Nu heb ik haar de laatste 2 avonden spartaans laten huilen en ben niet gaan kijken, uiteindelijk viel ze na lang huilen in slaap. Hebben jullie hier ervaring mee??? Het is wel een heel verhaal geworden maar ik hoop echt dat jullie reageren en mij op weg kunnen helpen. Alvast bedankt.

Kriek
 
Hallo Kriek,

Misschien heeft uw kindje veel zuig behoefte s ´nachts je zou een speentje kunnen proberen , laten huilen lijkt mij geen optie aangezien ze nog klein is , dan is er meestal toch wel wat aan de hand. Wat schuiven met de voeding kan ook goed werken zodat ze de laatst voeding rond 22.00 b.v krijgt. Je kunt Nurix wel mengen met borstvoeding. Dit doe je dan in een fles. 1 eetlepel kan al genoeg zijn , het maakt de melk wat dikker. Zorg wel dat je een goede pap speen die bij het type fles hoort gebruikt , anders komt er niets uit. Ook kun je iets vertrouwds van je zelf bij haar in bedje leggen b.v een zakdoek met jou geur. Het zal misschien even duren voor je de oplossing hebt gevonden maar gun het de tijd...Voor mijn dochterje (inmiddels 9 mnd ) heb ik een slaap ritueel . Dat werkt heel goed , ze weet dan precies dat ze moet gaan slapen en het maakt haar vertrouwd in haar eigen kamertje. Ik ga dan met haar op de kamer alle knuffels op het commode plankje weltrusten zeggen en zing elke keer slaap kindje slaap voor haar. Het kan een tijdje duren voor je er achter bent waarom je kind niet goed wil slapen , het kan ook zijn dat ze toch nog echt die voeding in de nacht nodig heeft, Kom je er echt niet uit en wordt je er zelf radeloos van , dan lijkt het mij verstandig om naar het consultatie bureau spreekuur te gaan.

Succes met de kleine !!
 
hoi Kriek,
Ik denk dat jou dochter een groei sprongetje maakt.
wij hadden precies hetzelfde met ons zoontje toen hij 15 16 weken was.
ik had toen het idee dat hij aandacht nodig had, echt veel meer dan eerst, hij wilde dicht bij me zijn , ook schrok hij meer van dingen, geluiden dan eerst.
een vriendin van mij had het boek "oei ik groei" en ze zei dat alles wel verdacht veel op een groei sprongetje leek. en dat het met een week of 19 weer over was.. toen ik wist dat hij me echt nodig had en hij weer aan alles moets wennen door zijn nieuwe vermogens, was ik niet meer zo gefrustreerd en begreep ik hem veel beter. na heel veel uren met veel aandacht voelde hij zich snel al veel veiliger en werdt het slapen gelijdelijk ook beter.
mijn zoontje wordt snachts nog wel eens wakker , ik denk doordat hij iets geleert heeft wordt hij door het enthousiastme snachts wakker (bijvoorbeeld naar de buik draaien, zitten enz.) en blijft dan wakker in plaats van dat hij zich nog "eventjes omdraait" zodat ze normaal doen.

nurtix kun je ook door een fles met bv doen, 2 a 3 eetlepels, maar dat staat wel op de verpakking.
al werkte het bij ons niet want hij werdt toch wakker.
je kan proberen om het snachts kort en "zakelijk" te houden, dus het niet te gezellig maken, want anders wil ze snachts altijd wel feest. Ik liet hem ook huilen op het laast en toen kreeg
hij uit eidelijk ook wel door dat ik niet meer kwam en dat hielp ook (ik laat hem huilen behalve als hij echt overstuur is, dan ga ik er heen om te troosten, daarna ga ik weg.huilt hij daarna weer wacht ik een half uur enzo ga ik door) ik weet niet hoezwaar jou dochter is maar toen mijn zoontje 10 weken was moest ik hem voor de laatste voeding (22.00) wakker maken en het cb zei dat ik hem dan wel kon laten slapen.
en toen sliep hij ineens 10-12 uur tot aan die beruchte 15 weken hahah
mijn zoontje is nu 20 weken en slaapt tussen de eerste 2 flessen 2 uur en de laatste 2, 1 uur.
dus ze beginnen nu ook wat meer op te blijven. nou.. dit was een heel verhaal , ik hoop dat je er wat aan hebt.

veel succes, groetjes Michelle
 
Voed je op verzoek of op schema, misschien heeft ze wel regeldagen en moet je haar wat vaker aanleggen, of 's nachts als ze wakker word even voeden, ze is wel erg jong om al de hele nacht door te slapen, het is heel normaal dat ze nog gevoed wil worden.

Sterkte
 
Terug
Bovenaan