slecht slapen

mijn dochtertje van vijf maand verliest wel tien keer per nacht haar speentje met als gevolg dat ik ook niet toekom aan mijn nachtrust ze heeft ook geen diepe slaap en is overdag ook heel actief wie heeft er tips voor mij groetjes christel
 
Helaas geen tips....tenminste, met mijn dochter van zes maanden is hetzelfde. Ik heb echter gemerkt dat ze ook wel eens droomt en dan huilt. Vaak zet dat niet door terwijl ik wel dan al ondertussen naast haar bed sta.
In de vroege ochtend draai ik haar ook wel eens op haar buik, dan verliest ze de speen niet zo gauw. Tegenwoordig ligt ze vaak met haar poppen te spelen in bed 's ochtend als het tijd is om op te staan, ik hoor haar dan niet. Misschien helpt bij je dochter wat afleiding met wat knuffels onder handbereik. Eén keer heb ik mijn dochter eens gehoord dat ze midden in de nacht zat te spelen en te vertellen. 1 troost... het zal heus wel overgaan. Wij zijn er al aan gewend dat we een paar keer per nacht moeten opstaan en het is nu meestal nog maar 1, 2 of drie keer per nacht. Eerder was het veel vaker!
Succes. groetjes Miriam
 
Mijn dochter (nu 4.5 maanden) kon ook niet slapen zonder speentje.Wij vaak het speentje weer terugstoppen als ze het er weer eens uitgeknikkerd had. Tot een verkoudheid ons een beetje te hulp kwam....met een verstopte neus kun je namelijk niet zuigen en ademen tegelijkertijd. Mevrouw moest toen dus leren zonder speentje in slaap te komen. Na 3 dagen had ze het door, alleen heeft ze nu ontdekt dat je op je duimpje ook kan sabbelen. De zuigbehoefte is nu al veel minder, en ze pakt alleen haar duimpje nog maar als ze even rust aan haar hoofd wil, of in slaap wil komen.Dus mocht je kindje toevallig verkouden worden, ben dan even niet te snel met zoutoplossing, maar laat het even een paar dagen moeilijker wezen, dan scheelt dat veel daarna. Lijkt wel even hard, maar bij ons heeft het geholpen. Of zonder verkoudheid, gewoon geen speen meer geven, uiteindelijk zal ze toch in slaap vallen van vermoeidheid.
Mijn moeder zei nog "tegen de tijd dat ze 18 zijn zullen ze niet meer op hun duim staan zuigen, dus gaat vanzelf over"..Nee bedankt mam, aan zo'n advies heb je wat.

Succes, en misschien is het even een paar dagen moeilijk zonder speen, maar daarna gaat het beter.
 
Terug
Bovenaan