slecht slapen

onze dochter is net een half jaar. Sinds vorige week wil ze niet slapen en vooral overdag. Ze slaapt nooit veel overdag maar vaak 2x een uurtje. Ze schreeuwd moord en brand, maar is wel moe. Ik weet niet zo goed wat ik hier aan doen moet. Moeten we haar laten schreeuwen. Ze protesteert gewoon!! Zou ze ons al uit testen??
Wie geeft mij raad, want ik ben even radeloos.
gr.
 
Ik heb met mijn zoontje van 8 maanden hetzelfde probleem. 's Nachts slaapt hij prima, maar overdag krijg ik hem met moeite 2x een half uurtje in slaap. Ik leg hem dan in zijn bed als hij in zijn oogjes gaat wrijfen, maar dan is het vaak brullen of hij speelt rustig een half uur zonder te gaan slapen. Aan het eind van de middag is hij dan echt op omdat hij veel te weinig geslapen heeft. Bij het kinderdagverblijf slaapt hij overdag wel prima en dan vaak 2 uur achter elkaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen oplossing weet.
 
Ja erg is dat he, ik heb ze al gevraagd wat zij dan anders doen, maar ik kan niet echt verschil ontdekken. Zelfs als ik hem in bed leg en hij gaat ook daadwerkelijk slapen, dan is hij na een halfuurtje weer wakker en dat is echt veel te kort voor hem.
 
het is op zich prettig te horen, dat meer hier `last` van hebben. Voor de rest is ze hartstikke vrolijk. Maar een half uurtje slaap is voor haar ook echt te weinig
 
hallo anoniem,

misschien hebben jullie iets met deze tip;
GEEN speelgoed in bed en als ze dan na 5 min. nog huilen wel gaan kijken en hem/ haar troosten maar niet oppakken maar tegen hem/haar praten en dan weer weggaan . deze tip heb ik van iemand gekregen .
het is wel even volhouden want het werkt pas na 2of 3 dagen
succes....
 
Terug
Bovenaan