Slecht slapen

Ik heb een dochter van 2 jaar en 8 maanden. Het slapen wil niet echt soepel verlopen. Er zijn soms wel nachten dat ze doorslaapt, maar 1/2 keer in de week is veel.
Sinds vorige week hebben we haar speen afgenomen en wonder boven wonder had ze daar niet zoveel last van in de eerste week, maar deze week is het echt bont. Ze komt twee keer op een nacht. Ze slaapt veel lichter dan met haar speen.
Nu heb ik een tip gekregen van mensen om de slaapzak te vervangen voor een dekbed. We hebben er ook aan zitten denken om haar niet meer in het ledikant te leggen maar in een gewoon bed. Maar ja dan zijn we bang dat ze de hele nacht naast ons staat.Heeft iemand nog meer tips voor mij, want de wallen onder de ogen nemen aardig toe.

Hoi,

Onze dochter van 2 jaar en 4 maanden heeft van die niet willen slapen periodes. Ze slaapt nog in haar ledikant met een dekentje in een hoes. Een speen heeft ze nooit gehad. Ook geen duim in haar mond. Wel speciale slaap knuffels.

Wij zijn dan heel consequent, nadat ze de 1e nacht een loopje met ons heeft genomen.
Als ze wakker wordt gaan we naar haar toe. Zeg  ik dat ze stil moet zijn omdat papa en mama ook willen slapen.
De 2e X zeg ik er bij dat ze nu moet ophouden, het is midden in de nacht en nu geen tijd voor spelletjes.
De 3e X zeg ik dat dit de laatste X is dat ik kom omdat er niets aan de hand is. Huil dan maar eventjes.
Dan huilt ze vaak een tijdje maar valt dan toch wel in slaap.

Vaak is het de 2e nacht even wat huilen en de 3e nacht slaapt ze weer door.

Hopelijk is dit een tip voor jou.

succes.

groetjes, Ikky

Terug
Bovenaan