Slecht slapen

Hallo meiden,

Ik ben 31 januari moeder geworden van een zoontje. Alles gaat best lekker eigenlijk alleen slapen overdag is een drama. Hij vat volgens mij de slaap niet heeft ook vaak geen slaap volgens mij omdat als ik hem in bed leg na een voeding dan ligt hij naar me te lachen met hele grote ogen. Hij heeft ook wel slaap dat merk ik aan het jengelen en weg kijken. Hij slaat dan veel met zijn handjes. In bed stop ik hem strak in, bakeren mag niet ivm fysio (voorkeurshouding) "s avond laat ik hem bij mij weg dommelen en dan verschoon ik nog een luier en dan slaapt hij rustig in rond een uur of 21.00. En wordt dan om 08.00 uur wakker en na de voeding ligt hij nog een uurtje bij mij te pitten. Dus dat is voor ons wel prettig. Hij blijft overdag huilen als hij in zijn bed moet. Na een kwartier haal ik hem er uit en troost ik hem en dan weer terug en weer bleren. Ik weet het dus niet meer. Consultatiebureau komt met suf advies waar ik niets mee kan. Zoals met de auto gaan rijden (ja kan ik dat na elke voeding gaan doen????) Bij iemand te logeren brengen dan ziet hij andere mensen. En door zetten ja dat doe ik al 4 weken zonder succes. Box vind hij een kwartiertje leuk. Hij is 2 mnd.

Helpppp

Hallo

Echt advies heb ik niet voor je, denk ik. Maar wel mijn ervaring. Mijn zoon sliep ook 'slecht' overdag. We hebben adviezen van het CB opgevolgd, maar werden daar alleen maar gefrustreerder van. Mijn conlusie: een baby die niet wil slapen, slaapt niet. Kan je ook niet forceren. Wel opletten dat hij niet over zijn slaap heen raakt, want dan wordt het waarschijnlijk drama. Maar mijn beste oplossing voor 'het probleem' was: besluiten dat er geen probleem was. En zie daar... sindsdien slaapt hij meer overdag. Hoe? ik weet het niet, maar het heeft gewerkt. Misschien een minder gestresste moeder????

Veel succes!

onze boas is een makkelijk manneke,maar voor t gemak heb ik toch maar een schommelstoel gekocht.50 euro bij de intertoys!misschien een idee?als boas huilt als ik bv moet koken ofzo,in de schommelstoel,hoogste stand en binnen 5 minuten is ie vertrokken.of hij ligt stilletjes te genieten.
groetjes kari

Hoi,
In elk geval fijn dat hij 's nachts zo goed slaapt toch?! Overdag leg ik Quinn amper in bed moet ik zeggen. HIj slaapt overdag ook niet veel en wat hij slaapt doet hij in de box. Het is een tevreden kereltje.
Ik weet niet of die van jou verder veel huilt of zo. Want als hij verder ook tevreden is, dan zou ik het gewoon zo laten. Tenminste.... niet meer gedwongen in bed stoppen dan.
Wat je nog kunt proberen is een hangmatje in de box, dat vinden veel kindjes fijn. Of lekker bij je dragen in een draagzak. Daarin valt Quinn altijd in slaap.
Ik weet dat er hier op het forum ook een aantal meiden een inbakerzak gebruiken (dat mag wel ook al mag je niet inbakeren). Daardoor kunnen kindjes zichzelf niet wakker houden/maken door hun armgezwaai.
Groetjes Veerle

Bedankt meiden! Ik ga me er maar eens bij neer leggen denk ik. Hij heeft net een voeding op en heeft bijna een uur in zijn wippertje gelegen. Ik dacht nou nog even naar bed en hij ligt al een kwartier te bleren. Dus ik ga hem er lekker uit halen en misschien maar eens kijken voor een hangmatje of zo. Fijn om te weten dat er nog meer kleintjes niet WILLEN slapen. Hij groeit overigens volgens schema dus wat is het probleem zou je zeggen.

Groetjes,

Damianmama

Hoi. Teun heeft ook heel veel overdag gehuild (nu nog wel maar nu heeft hij last van krampjes) Teun wil overdag ook niet in zijn bedje en ik leg hem nu dus op zijn buik in de box.Wat een verademing. Teun baker ik in, maar alleen s` nachts. Als hij op zijn buik ligt kan hij niet zwaaien met zijn armen. Ik zou het gewoon eens proberen als je er bij bent.
Je ziet vanzelf wel of hij zijn hoofdje goed kan omdraaien. Ik ben nu zover dat ik een slaapzakje heb gekocht en leg ik hem s` nachts op zijn rug te slapen maar als hij rond een uur of 5 wakker word draai ik hem op zijn  buik en slaapt hij tot 8 uur door.
Succes. Groetjes Mikkie.

Hoi,

Christian slaapt wel overdag, maar vrij weinig vind ik. Als ik hem na een voeding in bed zou leggen dan protesteert hij meestal ook flink, zeker als hij met wakkere oogjes ligt zwaaiend met zijn armpjes. Ik moet bekennen dat ik het nooit geprobeerd heb. Ik laat mij overdag geheel leiden door zijn gedrag. Meestal valt hij dan onverwacht in de box in slaap of in de kinderwagen, gemiddeld zo'n 15-30 minuten en dan ligt hij weer vrolijk te kijken... Op sommige dagen is hij bij elkaar opgeteld 12-14 uur wakker...
De laatste 2 weken begint hij eigenlijk meer te slapen overdag ! Ik kan hem nu opeens wel terug leggen in zijn bedje na de voeding van 6:00 uur en hij slaapt nu vaak in de middag 2-3 uur achter elkaar. Deed hij in het begin nooit!! Ik herken nu beter de momenten dat ik hem wel "veilig" in bedje kan leggen, zonder dat hij protesteert. Fijn!
Ach, mijn motto is altijd geweest: als hij 's nachts maar goed in zijn bedje slaapt, dan mag hij de rest van de dag wakker zijn of slapen waar hij wil...
Dus laat hem het ritme maar bepalen, wie weet gaat hij ook meer slapen

Groetjes, Karin
Mama van Christian (6 weken)

hoi,  
Wat toevallig dit onderwerp, ik wilde dit probleem ook net gaan voorleggen op het forum. Mijn zoon, chris, slaapt dus ook hartstikke slecht overdag. Volgens het cb zou ik mijn zoon op deze manier overladen met prikkels, maar wat ik ook probeer hij blijft slecht slapen overdag.
Ik heb alles al geprobeerd en meestal valt hij na een kwartier huilen ook wel in slaap, maar na een half uur wordt ie gewoon weer wakker (soms gaat ie daarna toch weer slapen, maar meestal niet). Gelukkig slaapt hij 's avonds wel goed.
Nu ik dit zo lees denk ik dat ik me er maar gewoon bij neer moet leggen dat ik een "wakkere"zoon heb. Wie weet gebeurd er nog wel een wondertje, hihi.
Groetje van angela en chris

Terug
Bovenaan