slecht slapen

A

Anoniem

Guest
mijn zoontje is nu 8 maand en heeft altijd de nachten goed geslapen,maar de laatste 2 maand is het helemaal mis,elke nacht word hij om het uur wakker,ik heb al van alles geprobeerd,ben helemaal radeloos,hebben jullie een tip of heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt??help..........

groetjes bianca

Hoi,

ik heb dit bij mijn oudste dochter ook gehad en bij haar bleek dat ze het 's nachts koud had en altijd onder de dekens uit lag. Ik heb voor haar toen een combisleeper gekocht. Dit is een 4-seizoenen slaapzak waar je ze in te slapen legt zonder dekens. Hij is wel prijzig ( ik geloof iets van 80-90 Euro)  maar vanaf de eerste keer dat ze erin lag heeft ze weer doorgeslapen.
Dat was mij het geld wel waard.

Groeten
Ekon

ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt,want mijn zoontje heeft een dekbed over+nog een deken erover en hij blijft er altijd onder liggen!!

groetjes

Hoi Bianca,

Heel herkenbaar hoor. Mijn zoontje Noah, ook 8 maanden, had het de afgelopen weken ook een paar keer. Ineens helemaal overstuur 's nachts  en alleen maar bij ons willen slapen. Ik weet niet of je het boek "Oei ik Groei" kent? Daarin wordt dus beschreven dat babietjes rond bepaalde periodes ontwikkelingssprongetjes hebben. Deze sprong vindt  ook plaats rond de 8,5 maand en  begint zo een paar weken van te  voren (de heftigheid ervan verschilt per kindje). Dit uit zich in slecht(er) slapen ('s nachts of overdag), slechter drinken, hangerigheid etc. Je zult zien dat je kindje na deze wat moeilijker tijd ineens nieuw dingen kan. Heb het boek tijdens de groei van mijn eerste kindje ook iedere keer erbij gepakt als ik twijfels had en het klopte vrijwel altijd. Echt een aanrader (ook mijn vriendinnen hebben 'm).

Groetjes
Danielle

Wat vervelend voor je zeg! Niks aan!

Die combisleeper hebben wij ook...nou wat een onding! Of mis ik de handigheid??
Veeeels te duur. want voor een 15euro kan je net zo goed ook een goeie slaapzak halen bij de hema of prenatal.
Hij is idd 4 seizoenen maar ik vin het allemaal geklooi met de riten..of nogmaal ik zie de handigheid over het hoofd???

Het oei ik groei boek hebben wij ook. errug leuk!! en idd klopt wel aardig idd ;-)
hebben we toen ons zoontje net geboren was ook vaak erbij gepakt en veel aan gehad.

Succes ermee!
Wij hebben dat we 8 maanden al niet slapen... steeds huilen snachts.. ppfieuww zwaaarrr
ze zeggen dat het een keer overgaat dus daar moeten we maar vanuit gaan :)

Hoi,

Zo rond de 7 a 8 maanden hoorde ik over veel babies die dat ineens hadden. Zo ook dus mijn dochter.
Ik kon niks anwijsbaars vinden. En niks hielp, eruit halen niet. alleen een aai over dr bol niet.
Op een gegeven moment waren we het zat en gingen we maximaal 2x kijken. En verder lieten we haar brullen. En brullen deed ze!
Maar na max een uur zo bezig zijn geweest viel ze iendelijk in slaap. Dit duurde een paar dagen, maar nu slaapt ze weer goed.
Heel veel succes ermee.

Liefs Reneke

hoi,
heel herkenbaar, mijn zoontje is vorige week woe op do nacht ermee begonnen, en krijsen dat ie dan snachts deed, hij leek helemaal overstuur.
als we hem dan uit bed haalden en hem bij ons in bed namen was het over, en was HIJ klaarwakker, en wilde spelen.... en wij wilden zo lekker slapen.... gaap...gaap...
nu hadden we na 2 nachten afgesproken dat we hem er niet meer uithalen.
Tot nu toe heeft hij de meeste nachten gespookt, maar als hij dan snachts zo hard begint te brullen, ga ik er wel heen, en troost ik hem in zijn eigen bedje, en haal hem er dus niet uit, dit eigenlijk zodat hij niet went aan het feit dat hij snachts er uit mag, want die kleintjes wennen zo gauw ergens aan.
en zo heeft hij mij toch bij zich, en doe ik even een heel klein zacht lampje aan, zodat hij kan zien dat alles goed is.
de eerste 3 nachten was het echt effe doorzetten voordat hij weer sliep duurde het echt wel een half uur tot een uur.

maar de afgelopen nachten gaat het steeds beter, en slaapt hij een enkele keer door, en als ik dan bij hem ben, en hem een dikke kus gegeven heb, en zachtjes over zijn rugje heb gewreven, slaapt hij zo weer verder, en kan steeds korter snachts aan zijn bedje staan... dus denk dat het wel effect heb.

ik wens de overige moeders heel veel sterkte en een goede nachtrust!!

liefs marina

Terug
Bovenaan