slecht slapen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ruben is nu net 1 jaar en sinds drie maanden slaapt hij s'nachts erg slecht.
De eerste maanden kwam dit omdat hij telkens ooronstekingen had, logisch dus!

Nu heeft hij buisjes en zijn oortjes zijn genezen maar nog steeds is hij gemiddeld per nacht zo'n 2 uur wakker.
Ik laat hem overdag nu nog maar 1 keer slapen, van 12.00 uur tot hij wakker wordt maar nog steeds is hij s'nachts dus wakker.
Als we hem bij ons leggen draait ie nog wel een half uur voordat hij in slaapt valt maar dan is hij wel rustig. We hebben hem ook wel al laten liggen maar na bijna 2 uur krijsen hebben we hem maar weer bij ons gelegd.

Heeft iemand tips voor ons? Mijn uithoudingsvermogen begint aardig op te zijn, om van mijn wallen maar niet te spreken!

Groetjes,
Annelieke

Hoi,

Nou echt tips heb ik helaas niet voor je meid.
Snap dat je zo'n beetje op begint te raken.
Ik denk dat het of een fase is of dat hij aan dat ritme gewend is geraakt.
Doordat hij toen natuurlijk pijn aan z'n oortjes had werd hij natuurlijk's nachts misschien wel wakker. Ik weet niet hoe lang dat heeft geduurd, maar het kan dus zo zijn dat hij aan dat ritme gewend is geraakt. En dan is het heel moeilijk om hem er weer af zien te krijgen. Wij hebben dat een poosje met Yordi gehad. Hij pas toen een poosje goed ziek en toen heeft hij 's nachts wel eens een flesje gehad. Nou dat hadden we beter niet kunnen doen, want daardoor kwam yordi op een gegeven moment weer in dat ritme en kwam hij om 11 uur 's avonds en 3 uur 's nachts weer dat hij een flesje wou hebben.
Het heeft bij ons ongeveer een week geduurd, voordat hij weer in zijn eigen ritme zat.
Wat wij ook nog wel eens deden,als Yordi helemaal overstuur was en niet meer op zijn kamertje wou zijn, dan zette we het campingbedje op en bij ons op de slaapkamer. Zo kregen we alle 3 rust.
Verder kan ik je helaas niet helpen meid.
Ik hoop voor je dat je snel verbetering erin krijgt.

Liefs marielle

Hoi Lieke,

Wat vervelend zeg, het klinkt alsof hij eraan gewend is geraakt s'nachts een tijdje wakker te zijn, maar ja hoe draai je dat weer om?
Zou het helpen als je zijn middagdutje een keer helemaal over te slaan  zodat hij goed moe is?
Bij jullie in bed slapen, hoe goed ik dat ook snap, word dadelijk misschien een gewoonte!
Hoelaat word hij altijd wakker?? Misschien kun je een keer opblijven, als hij dan wakker word even een knuffel en weer terug als hij blijft huilen 10min later alleen een aai over de bol en weer weggaan! Tot hij slaapt! bijv op een vrijdag zodat degene die opblijft daarna rustig kan bijslapen en de avond erop de ander??
Ja ik weet niet wat je anders kan proberen ik heb er gelukkig niet al te veel ervaring mee! Misschien heeft iemand anders nog betere tips?!
Hoop dat hij snel weer doorslaapt.

Gr MJ

Dat campingbedje staat bij ons ook soms op de slaapkamer, als ze ziek zijn!

MJ

Terug
Bovenaan