Slecht slapen!

Pfff, ik begin het nu wel een beetje zat te zijn. Mijn oudste (nu 2 jr en 5 mnd) sliep altijd uitstekend, ging zonder morren naar bed, in de nacht nooit wakker...

Vanaf dat hij een maand of 20 is, ging het iets slechter en vanaf de geboorte van zijn zusje (hij 24 maanden) is het echt een ramp!

In de avond niet meer naar bed willen, rekken, aanstellen en protesteren. Dan in bed huilen en protesteren voordat hij na 1-2 uur uiteindelijk in slaap valt. Dan in de nacht 2-8 keer huilend wakker worden, en regelmatig niet meer willen slapen. Soms zelfs willen gaan spelen, met het nodige drama als we nee zeggen. En dan natuurlijk overdag snel moe en op eigen verzoek naar bed, waarbij hij meteen inslaapt en (als ik hem de kans zou geven) zo 3-3,5 uur bijtankt.

Ik heb flink onderbroken nachten, soms maar 3 x 1 uurtje geslapen en het ligt dus niet aan mijn baby (die nog nachtvoeding krijgt)!

Ik neem aan dit een fase is, ik merk overdag ook meer peuterangsten en heftige emoties, maar hoe lang duurt het nog!?

Zo, dat ei wilde ik even kwijt.
 
Pfff meid

Ik kan je niet helpen, maar heb wel het idee hoe het voelt.
Lijkt wel of het door de komst van de baby is misschien is tie jaloers.
Praat hij al?
Kan je het misschien uitleggen?
Of voorbereiden op de nacht dat tie om te slapen is

Ja weet het ook niet, je zal vast het een en ander geprobeerd hebben.
Tis wel klote
Zo hebben we allemaal wat
Maar slaap te kort pfffff dat is heel erg
Ik leef met je mee meid rustig aan misschien weet het cb iets hoop dat het snel over gaat.

groetjes Babe1982 mama van j
 
Hoi karin

Heb je al geprobeerd met stickers. Elke keer als hij netjes gaat slapen en ook niet meer wakker wordt s'nachts dat hij s'ochtends dan een sticker mag plakken en bij een bepaald aantal stickers een kado mag uitzoeken.
Sávonds voordat hij naar bed gaat nog even lekker rustig bij jullie zitten en echt even tijd voor hem helemaal alleen.
Het gaat wel weer over gelukkig. Ik weet helaas zelf ook wat het is als je kind niet wil slapen.

Succes. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Anet
 
Terug
Bovenaan