slecht slapen

Hallo,

Ik zit met een probleem, ik hoop dat iemand mij kan helpen en tips heeft.
Ik heb een hele lieve dochter van 10 maand oud.

Het slapen wil niet! overdag slaapt ze niet tot nauwelijks smorgens hooguit een half uurtje en smiddags ook hooguit een half uurtje, meer niet, de rest blijft ze gewoon wakker. Ze is dan ook helemaal niet vervelend en kan zich goed vermaken.
dat is niet het probleem.
savonds gaat ze rond half 8 naar bed, ze gaat dan heel lief slapen, maar dan word ze halverwege de nacht wakker, huilt dan heel veel en krijgen haar dan heel moeilijk in slaap. Duurt soms wel een 2 uur voordat ze eindelijk weer slaapt. Haar laten huilen is geen optie, dit hebben we geprobeerd maar ze huilt zich dan zo overstuurd dat ze haar hele bed onder spuugt!
We leggen haar nu bij ons in bed omdat wij het zelf niet meer trekken, uit eindelijk slaapt ze de rest van de nacht bij ons.
ik ben helemaal kapot en kan me niet meer herrineren wanneer is voor het laatst een nacht gewoon heb geslapen,
wie kan ons helpen en wie herkend dit probleem?

 
hoi,

ik weet zelf ook geen tip, maar de enigste ben je in ieder geval niet. ik heb een zoontje van bijna 15 maanden en die slaapt nu nog maar 1 a 2 uur op de middag, is niet lui tekrijgen. speelt heel lief en eet graag, maar 's avonds zelfde probleem 7 uur naar bed meestal rond 11 uur wakker (bv) dan om 2 uur bv en om 5 uur bv en wil dan graag om 7 uur alweer bv en uit bed en gaat dan rond kwart over 1 naar bed tot rond 3 uur soms is hij alweer een uur later eruit en speelt dan weer tot 7 uur. dit is vanaf baby al zijn ritme om de 2-3 uur eten/drinken en heel weinig slapen tussen de voedingen misschien hooguit een uur en later bijna helemaal niet. ik heb tot ongeveer 1 jaar 's morgen en 's middags 1 uur laten slapen dan was hij 's nachts rustiger maar wilde wel graag drinken.

succes

groetjes
 
Wij zijn ook een hele poos met onze kleine man aan het sollen geweest. Ik probeerde (op advies van het cb) de nachtvoeding af te bouwen door steeds minder voeding in de fles water te doen. Gevolg, een mannetje dat rond zijn eerste verjaardag nog drie keer per nacht gilde. En als hij dan gedronken had, ging hij nog vrolijk even door. Op een gegeven moment toch maar weer 'volledige' voedingen gemaakt, dus 180 cc water met 6 scheojes, en binnen een maand was hij terug op 1 keer per nacht wakker (als je 23.00 uur niet meetelt, maar dan slaap ik toch nog niet). Ook nog niet helemaal super, maar in vergelijking met een maand of drie geleden voel ik me al stukken fitter. En rond de kerst is hij zelfs begonnen met af en toe doorslapen.
Misschien voor jullie ook een idee?? En anders misschien eens expirimenteren met meer of minder dekens, het bedje op een andere plek, een nachtlampje aanlaten, ergens voor je gaat slapen nog een schone luier ( om maar eens wat te noemen wat ik allemaal geprobeerd heb). Wat je ook probeert, probeer één ding tegelijk (zodat je ook weet welke verandering helpt) en probeer het minimaal drie of vier dagen.
Succes, enne...als je er helemaa doorheen zit, vraag eens of ze niet een nachtje bij opa en oma nag logeren. Ja ja, ik weet het, je voelt je schuldig omdat je een nachtbrakertje aflevert, maar geloof me, af en toe een nacht doorslapen doet wonderen voor je geduld. Want kindjes voelen jou feilloos aan, en als jij rustiger reageert doordat je wat uitgeruster bent, kan dat zomaar van invloed zijn op haar slaapgedrag.
Laatste tip (als het kan) probeer met je partner af te spreken dat hij ook eens een nacht 'waarneemt' zodat jij (eventueel met oordopjes) even bij kunt tanken.
 
Wij zijn ook een hele poos met onze kleine man aan het sollen geweest. Ik probeerde (op advies van het cb) de nachtvoeding af te bouwen door steeds minder voeding in de fles water te doen. Gevolg, een mannetje dat rond zijn eerste verjaardag nog drie keer per nacht gilde. En als hij dan gedronken had, ging hij nog vrolijk even door. Op een gegeven moment toch maar weer 'volledige' voedingen gemaakt, dus 180 cc water met 6 scheojes, en binnen een maand was hij terug op 1 keer per nacht wakker (als je 23.00 uur niet meetelt, maar dan slaap ik toch nog niet). Ook nog niet helemaal super, maar in vergelijking met een maand of drie geleden voel ik me al stukken fitter. En rond de kerst is hij zelfs begonnen met af en toe doorslapen.
Misschien voor jullie ook een idee?? En anders misschien eens expirimenteren met meer of minder dekens, het bedje op een andere plek, een nachtlampje aanlaten, ergens voor je gaat slapen nog een schone luier ( om maar eens wat te noemen wat ik allemaal geprobeerd heb). Wat je ook probeert, probeer één ding tegelijk (zodat je ook weet welke verandering helpt) en probeer het minimaal drie of vier dagen.
Succes, enne...als je er helemaa doorheen zit, vraag eens of ze niet een nachtje bij opa en oma nag logeren. Ja ja, ik weet het, je voelt je schuldig omdat je een nachtbrakertje aflevert, maar geloof me, af en toe een nacht doorslapen doet wonderen voor je geduld. Want kindjes voelen jou feilloos aan, en als jij rustiger reageert doordat je wat uitgeruster bent, kan dat zomaar van invloed zijn op haar slaapgedrag.
Laatste tip (als het kan) probeer met je partner af te spreken dat hij ook eens een nacht 'waarneemt' zodat jij (eventueel met oordopjes) even bij kunt tanken.
 
Wij zijn ook een hele poos met onze kleine man aan het sollen geweest. Ik probeerde (op advies van het cb) de nachtvoeding af te bouwen door steeds minder voeding in de fles water te doen. Gevolg, een mannetje dat rond zijn eerste verjaardag nog drie keer per nacht gilde. En als hij dan gedronken had, ging hij nog vrolijk even door. Op een gegeven moment toch maar weer 'volledige' voedingen gemaakt, dus 180 cc water met 6 scheojes, en binnen een maand was hij terug op 1 keer per nacht wakker (als je 23.00 uur niet meetelt, maar dan slaap ik toch nog niet). Ook nog niet helemaal super, maar in vergelijking met een maand of drie geleden voel ik me al stukken fitter. En rond de kerst is hij zelfs begonnen met af en toe doorslapen.
Misschien voor jullie ook een idee?? En anders misschien eens expirimenteren met meer of minder dekens, het bedje op een andere plek, een nachtlampje aanlaten, ergens voor je gaat slapen nog een schone luier ( om maar eens wat te noemen wat ik allemaal geprobeerd heb). Wat je ook probeert, probeer één ding tegelijk (zodat je ook weet welke verandering helpt) en probeer het minimaal drie of vier dagen.
Succes, enne...als je er helemaa doorheen zit, vraag eens of ze niet een nachtje bij opa en oma nag logeren. Ja ja, ik weet het, je voelt je schuldig omdat je een nachtbrakertje aflevert, maar geloof me, af en toe een nacht doorslapen doet wonderen voor je geduld. Want kindjes voelen jou feilloos aan, en als jij rustiger reageert doordat je wat uitgeruster bent, kan dat zomaar van invloed zijn op haar slaapgedrag.
Laatste tip (als het kan) probeer met je partner af te spreken dat hij ook eens een nacht 'waarneemt' zodat jij (eventueel met oordopjes) even bij kunt tanken.
 
Gaat lekker hè??? Ik klets al zoveel, en als het dan ook nog drie keer geplaatst wordt :)

Maar zag inmiddels dat het onderwerp er twee keer stond, en dat de discussie bij de andere doorgegaan was. En dat je daar dus alle tips van hierboven als eens gehad had.....
 
heey

Ja klopt zag net dat hier ook was gereageerd dus ging even kijken, maar indd bij mij is hij perongeluk 2 x erop gekomen en ik kon er niet 1 verwijderen....
maar bedankt voor de tips!

Groeten Vlinder
 
Terug
Bovenaan