slecht slapen

A

Anoniem

Guest
hallo ik ben nu 11 weekjes zwanger en slaap al 3 dagen heel slecht kan heel moeilijk in slaap komen is dit herkenbaar voor iemand???

Ha Antoinetje,

Heel herkenbaar. Ik ben nu niet zwanger maar ik sliep ook bij tijden veel slechter. zeker in de eerste 4 maand en in de laatste maand. Ik slikte wel eens van die homeopatische middeltjes om beter te slapen! het hielp wel!!! Dus proberen maar! Ga maar naar de drogist... mij hielp valdispert goed.
Maar als het van piekeren of denken komt... dan moet je proberen om je hoofd vrij te maken en je zorgen los te laten. Opschrijven kan enorm goed helpen.
Een lekkere hete kop melk kan ook ontspannend werken voor je naar bed gaat... even lezen voordat je gaat liggen (geen zware kost natuurlijk)...

Succes ermee.... slecht slapen is zo vervelend... hopelijk is het snel weer over.

Volgens mij hoort het er inderdaad een beetje bij, want ik herken het ook wel van mijn zwangerschappen. Juist in het begin en op het eind. Het middelste trimester was beter.

Het inslapen was soms moeilijker, maar ik werd ook wel eens wakker en lag dan een uur gewoon klaarwakker te zijn in bed. ZOnder enige reden. Geen gepieker ofzo.

Ik heb er zelf nooit wat tegen genomen, want het gaat vanzelf weer over. Wat bij mij wel hielp was het gewoon maar te accepteren en er de volgende dag een beetje rekening mee houden. EN niet te veel op de klok kijken hoe lang je nu alweer wakkeer ligt, want dan wordt je er helemaal gestresst van. Ik deed net of lag ik uit te slapen en dan was het eigenlijk helemaal niet zo erg. En vermoeidheid went.

Terug
Bovenaan