slecht slapen..

hoi meiden,
we zijn er weer van een heerlijk weekje zwitserland en daarna nog een weekje thuis.. lekker relax gedaan.. manlief is vandaag weer aan het werk en ik moet deze week nog 3 dagen werken en heb dan lekker verlof!! ben nu 34,5 week zwanger..

maar even over het volgende:
ik heb hier een slechte slaper op het moment en toch niet alleen met het warme weer want afgelopen nacht kwam hij ook weer.
meestal tegen 1 uur dat hij begint te huilen of mama te roepen. meestal is hij zijn knuffel kwijt of hij hoort/ ziet een vlieg of mug waar hij doodsbang voor is. (hoe dat nou weer komt??)
ik probeer hem te troosten maar zeg tegen hem dat hij moet gaan slapen en dat het nacht is.. en dan loop ik weg.. maar soms na 5 minuten begint hij alweer.. als ik er 3 keer ben uitgeweest word ik er een beetje moe van.. pfff wist niet dat het zo vermoeiend kon zijn.. meestal komt hij als hij dan in slaap valt rond 3 uur weer en daarna rond kwart over 5.. maar van de week had ie een nacht dat hij van 3 tot half 5 heeft liggen spoken.. en dat is dan wat minder..
en ik slaap daarna weer slecht in. gevolg: halve nacht wakker en volgende dag hondsmoe zijn.. en dat kan ik zo op het einde van mn zwangerschap eigenlijk niet gebruiken..:p
nu hebben we dus geprobeerd om het middagslaapje niet te doen.. op zich werkt het wel want hij slaapt nu wel door op een enkele keer dat hij nog wakker word.. maar dan is hij tegen 4 uur zo moe s middags. dus ik heb hem nu maar weer op bed gelegd eens kijken wat hij aankomende nacht gaat doen.. hopelijk is het een fase!

als jullie nog tips hebben welkom!!

Groetjes, Christien

Nou, ik heb ook wel oren naar een paar goeie tips. Zarah slaapt ook sinds die hitte verschrikkelijk slecht. Dacht ook dat als de hitte voorbij zou zijn het weer beter zou gaan. Maar helaas dus niet. Vannacht werd mevrouw 3 keer wakker. En ze wil dan bij mij in bed komen liggen. Dat wil ik niet, dus dat wordt als het aan Zarah ligt een hele discussie. Pfft.. tegen de tijd dat ze gaat liggen ben ik over mijn slaap heen. Mijn slaap lijdt eronder, wordt tig keer wakker en ben overdag doodop.

In tegenstelling tot jou ben ik niet zwanger, zou ook radeloos zijn als dat wel het geval was en je de rust hard nodig hebt. Sterkte ermee!

Ehm ja..... herkenbaar wel. Tenminste: inslapen is hier een probleem.... doorslapen gaat wel aardig.
Ik zit hier nu, 22.30 uur, te typen met een madammeke op schoot die allemaal miauw-geluiden aan het maken is, en af en toe haar fantasiespelletjes speelt 'zo, ik ben de tandarts, even in je mondje kijken hoor' enz. :)
Ze wil gewoon niet slapen, komt 10x haar bed uit. En is weer bang. Overdag wel veel indrukken, met alle broer/zusjes fulltime om zich heen en vaak nog spelende vriendjes of vriendinnetjes, dus misschien ligt het daar aan? Ik hoop maar dat het een fase is, want overdag is Leah nu toch behoorlijk sachrijnig/huilerig en 's avonds (en ook 's middags) wil ze echt niet gaan slapen.
Christien, ik hoop echt dat het bij jullie ook een fase is en binnenkort je even goed mag bijslapen zodat je goed uitgerust straks gaat bevallen!

hoi,

nou inmiddels slaapt de kleine man weer lekker door s nachts en overdag ook nog ff dus dat vind ik wel lekker heb ik even rust.. en kan ik s nachts ook lekker doorslapen.. het was dus een fase!!!
gelukkig maar.

bedankt voor jullie medeleven en tips!

Liefs, Christien

Oh Christien, dat biedt perspectief. Ik zag het nl. even niet meer zitten hier, met Leah die niet wil inslapen en tegenwoordig ook de hele nacht ligt te spoken. Bang? Machtsstrijd? Allebei, vrees ik.
Maar bij jou is het dus weer rustig..... goed voor de baby!!!! Groetjes!

Ik durf het bijna niet 'hardop' te zeggen, maar bij ons gaat het ook beter. We hebben niet langer meer gewacht op betere tijden, maar hebben een sticker-beloningssysteem opgesteld. Na een goeie nacht slapen, krijgt ze 's morgens een prinsessensticker. Tot en met vandaag gaat het stukken beter. Ze slaapt nog niet door, maar ik heb liever dat ze 1 keer per nacht wakker wordt en dan snel weer verder slaapt, dan dat ze 5 keer wakker wordt en de grootste drama's maakt. Hopelijk blijft het zo goed gaan!

Huh? Gisteren iets geschreven maar is blijkbaar niet geplaatst? Was benieuwd @mamavanZarah hoe je omgaat met 'de grootste drama's' :). Want Leah maakt ook nogal flink wat drama. Manlief heeft vannacht dienst gehad, de nacht(en) ervoor ik, maar was helemaal stuk. Leah blijft namelijk de hele nacht doorgaan met uit bed gaan, en roepen, huilen enz. Moeilijk om daaruit te komen even. Hopelijk zijn het de tandjes, want vlgs de tandarts krijgt ze op dit moment 4 kiezen tegelijk..... dat hoooooop ik dus maar dan!!

Nou, zo midden in de nacht ga ik niet altijd zo pedagogisch correct om met die enorme drama's van haar. Zarah slaapt (gelukkig!) nog in een ledikant, dus die kan er niet uit. Maar ze wil steeds de discussie aangaan met ons: wil bij mama slapen! Nee, je gaat niet bij mama slapen. Wel! Nee. Wel! Nee. Soms laat ik me verleiden tot een welles-nietes spelletje, maar heb inmiddels geleerd dat dat dus niet werkt. Ze wordt altijd enorm boos en gaat steeds harder schreeuwen en huilen. Om gek van te worden. Uiteindelijk (en dat bedoel ik met niet helemaal pedagogisch verantwoord..) nam ik haar dan in bed... Maar op een gegeven moment werd het gewoon te gek, ze werd zó vaak wakker, en uiteindelijk eindigde het met haar in mijn bed vanaf een uur of 4. Werd er doodmoe van, letterlijk en figuurlijk. Dus heb ik dit stickersysteem bedacht. Werkt tot nu toe nog steeds, dus ik hou hem er even in!

Oh Zarah moet trouwens ook nog 4 kiezen erbij krijgen, mijn vriend dacht gister iets te zien maar ik zag niks. Wie weet zit er toch wat en had ze daar veel last van, in dat geval is het misschien wel toeval dat het stickeren helpt!

Terug
Bovenaan