slecht slapen

Hallo allemaal,
zwangeren staan er vaak om bekend om veel te slapen. Nou, bij mij is dat anders. Vanaf het begin slaap ik al slecht, maar de laatste twee weken is het echt verschrikkelijk. Of ik kan niet slapen en zie het 1.00 uur worden, of ik ben super vroeg wakker (4.00 uur). Het is niet dat ik door een aanwijsbare oorzaak (plassen, schoppen) wakker wordt. Nu zou dat niet zo erg zijn, als ik overdag nog even kon gaan liggen, maar ik werk nog gewoon, dus dat gaat niet. Voor mijn zwangerschap haalde ik per nacht zo'n 7 tot 8 uur. Nu maar 5 of 6. Overdag ben ik constant moe en niet geconcentreerd. Hebben meer hier last van? Zijn er nog goede tips om wat meer te kunnen slapen?

Alvast bedankt!

heb gehoord van valeriaantabletjes. Dan val je sneller in slaap. Ik wordt 's nachts dus vaak wakker omdat ik naar de wc moet. Kan dan daarna niet meer slapen, val dan net een kwartier of half uur voordat mijn wekker gaat in slaap... heel vervelend ook.
Heb die tabletjes nog niet aangeschaft, maar ga dat wel doen denk ik...

Hoi Chantal,

Herkenbaar hoor. Ik slaap pas laat en ben vroeg wakker, en dan meteen klaarwakker. Ik werkte tot vorige week nog 36uur, maar ja, het te kort aan slaap begon zijn tol te eisen. Mijn humeur was -10, moest 's vonds alleen maar huilen en was continu moe. VK gaf het advies halve dagen gaan werken. Ondanks dat ik eerst niet overdag sliep, val ik nu in de middag in slaap, heerlijk dat uurtje of 2 extra. Conclusie, humeur is beter en kan meer aan. O ja, de concentratieafwezigheid is niet weg hoor, vreselijk hoe je zaken die net gezegd zijn kan vergeten. In mijn werk is dat helemaal niet handig. Heb tegenwoordig overal memotjes liggen.
Het is zeker een aanrdader om dit te overleggen met je vk.

Ik ben zelf geen medicijnslikker (ook geen homeopatische middelen), dus dat zou ik nooit doen. Ben altijd bang dat de tabletjes negatieve uiterkingen hebben op mezelf of nu ook op de kleine.

succes.

liefs Henny

Ik heb er nu geen last van maar vorige zwangerschappen wel. Ik ging altijd even uit bed om iets te doen of te drinken en dan er weer in en soms viel ik dan weer in slaap.
In het begin maakte ik me er heel druk om (hoe moet dat nu morgen?? enz) maar toen ik daar mee stopte ging het beter, niet met slapen maar wel met mn humeur. Kon er tenslotte toch niks aan veranderen!

Groetjes Annemiek (mrt mama!)

Hallo Chantal,

Ik slaap ook heel slecht. Ik ben minimaal 2 keer per nacht wakker (om niks).
En in slaap vallen duurt vaak uren.
Ik werk nog 40 uur. Maar gelukkig is 3 december al mijn laatste dag, dus nog even volhouden.

Het enige wat een beetje wil helpen is de ontspanningsoefeningen die ik met Yoga heb gekregen.
Ik slaap dan wel niet, maar kom wel tot rust.

succes

Artemis

Hallo Chantal,

Ook ik slaap mega slecht. Ben erg moe en als ik dan in bed lig kijk ik nog uren om me heen...
Als ik al slaap zijn het maar een paar uurtjes, en dan ben ik klaar wakker en denk dat het bijna tijd is om op te staan. Kijk ik dan op de wekker dan ben ik net 2 uurtjes verder. Schiet hier dus ook niet echt op.

Wat ik wel doe is 's avonds na het eten even een uurtje op de bank liggen om toch wat rust te pakken. Ik werk nog 40 uur en moet zeggen dat het overdag wel goed gaat maar dat uurtje rust op de bank doet wel veel goed.

Ik heb er verder zelf nog niets voor gevonden en hoop dat ik tzt weer wat beter ga slapen.

Hoop dat jij ook snel iets vind waardoor je beter slaapt.

Groetjes Femke

Hier nog zo slechte slaper...

Ik zie het bijna ieder uur worden...ik verrek van de pijn en kan daar door ook slecht slapen.

overdags ben ik heel veel moe maar kan ik ook niet slapen want heb nog 3 kinderen lopen
4 jaar, 2 jaar en 1 jaar

En nou gaat de oudste naar school toe en de middelste naar de psz maar dat is 2 dagen in de week en dan heb ik altijd nog de jongste.

ik ligt nachten te draaien en te draaien en wanneer ik dan net ff in slaap gevallen ben dan is er een kind aan het dromen en huilen of word ik wakker geschopt door de baby of moet ik plassen.

ik zou niet weten wat hier aan te doen is...

Groetjes Wendy

ik herken het helemaal!! vannacht 2 uurtjes geslapen bah niks aan en heb al erg last van mnschaambeen dus het word er allemaal niet beter op. het is voor een goed doel maar vind het op het moment wel even zwaar!

Terug
Bovenaan