slecht Slapen

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje aan jullie.
IK heb de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap slecht geslapen. In de nacht een periode van gemiddeld 2 uur klaar wakker.
Ik was blij dat ik vanaf de tiende week heerlijk sliep.
Tot twee weken geleden.
Nu slaap ik gemiddeld 3 uur vast en ben zo 2 a 3 uur achter elkaar wakker en dan slaap ik weer door tot ongeveer 9 uur'

kennnen jullie dit.

groetjes maaike

altijd heerlijk geslapen, tenminste wat betreft mijn zwangerschap...mijn zoontje van 17 maanden kan de nachtrust verstoren.

Maar ik begin nu.
Slaapt de kleine lekker door en dan lig ik te woelen. Mijn buik hangt nu al ik de weg (erg hé). Ik lig gewoon niet lekker. Heb mijn voedingskussen tussen mijn benen maar dat werkt soms tegen me. probeer je maar eens om te draaien met zo'n kussen tussen je benen en de deken op.
het gekke is dat ik een zij-slaper ben en nu ik zwanger ben opeens op mijn rug wil liggen.
Maar ik hou niks lang vol. Ik schravel van de zij naar de rug en naar de andere zij en weer terug. En dat met 19 weken...........wat moet dat geven als ik 38 weken ben ??????

Maar bij de "week voor week" op deze site stond al dat je slechter kon slapen.

Ik hoop voor jou dat je 's middags nog tijd hebt om te slapen...anders gaat het je snel opbreken.
Anders even vragen bij artsof verloskundige. Als je nu al zo slecht slaapt kan dat niet goed zijn. Misschien hebben hun nog tips of een licht slaapmiddeltje.

Succes

Hi,
Nou waarschijnlijk ben je er dan wel gevoelig voor, als je het de eerste 3 mmd ook al had... en nu is het er echt de tijd voor denk ik: heb het ook maar dan vooral door dromen, heel onrustig slapen. Wie weet is het snel weer over, hoop het voor je ;-)
En Jeanine: pff das ook lastig als je niet lekker ligt!!! Ik had ergens gelezen dat het belangrijk is dat je je aanwent om op je linker zij te gaan liggen, dat is het beste voor je lichaam en dat op je rug iets afknelt, blablabla dus ik heb me het aangwend: was eerst veel wakker door misselijkheid (3mnd) en dan telkens mezellf weer dwingen links te gaan liggen, en het werkt: tis super.

Hey hey

nou ik heb het ook hoor het is ellende!!
ik ben bijna 17 weken zwanger en ook mijn buik ziit al behoorlijk in de weg.
ik slaap snachts en overdags helemaal niet.
na het avond eten dan dut ik meestal tegen een uur of 9 in op de bank en dan tegen een uur of 12 word ik wakker en ga ik als nog mijn bed in..
niet dat dat nut heeft want ik slaap gewoon helemaal niet meer.
ik zie ook ieder uur van de nacht op de wekker.
ook ik slaap met een kussen tussen mijn knieen maar ik ben een buikslaper dus ja ik kan gewoon weg mijn draai niet vinden in bed.
overdags ben ik wel heel moe maar dat is dan ook niet zo gek denk ik ;-)
geloof ook niet dat dat gaandeweg echt beter gaat worden...

dus pappen en nat houden zal ik maar zeggen...
komt allemaal goed wanneer de kleine geboren is denk ik dan maar!

zijn er mensen die nog tips hebben dan hoor ik ze ook graag!! :))

Wordt het beter als de kleine geboren is? Ik help het je hopen :).
Maar hier hetzelfde probleem hoor. De eerste drie maanden was het bij mij ook drama, bijna elke nacht wel een uur of 2 wakker. Maar nu is het echt stukken beter. Het helpt ook als ik niet te vroeg naar bed ga.
Verder heb ik niet echt tips.

hahaha ja ik ga er dan wel van uit dat de kleine net als mijn zoon gewoon met 6 weken door slaapt snachts!!!
in die hoop denk ik dat het dan wel weer beter gaat worden ;-)

maar goed ik probeer me savonds ook wakker te houden nu zo dat ik wat vroeger mijn bed in kan en dan wel door slaap... gisteren ging dat aardig.
dus der is nog hoop!!

Terug
Bovenaan