Slecht slapen

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje aan jullie.
IK heb de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap slecht geslapen. In de nacht een periode van gemiddeld 2 uur klaar wakker.
Ik was blij dat ik vanaf de tiende week heerlijk sliep.
Tot twee weken geleden.
Nu slaap ik gemiddeld 3 uur vast en ben zo 2 a 3 uur achter elkaar wakker en dan slaap ik weer door tot ongeveer 9 uur'

kennnen jullie dit.

groetjes maaike
 
hoi
is idd bekend en heb er zelf geen middeltje of manier voor kunnen vinden om watlanger te slapen, hoop dat jij meer geluk hebt en weer snel gaat doorslapen
 
Heel herkenbaar,maar denk inderdaad dat hier niks aan te doen is.Heb er zelf ook last van.Niet leuk,maar niks aan te doen.Kunnen we ons alvast voorbereiden voor als de baby er is haha
 
Ja, ik herken het ook wel. Tenminste, niet dat wakker liggen, maar ik slaap sinds ik zwanger ben heel licht en ben echt van alles wakker. Volgens mij inderdaad gewoon voorbereiding op 'straks'
 
Heel herkenbaar. Ben nu bijna 24 weken zwanger en slaap sinds week 10 veel lichter, minder goed en ben ook periodes van 2 uur wakker. De laatste week gaat het beter. Wat ik nu doe is echt pas naar bed gaan als ik echt, echt moe ben en uit bed gaan als ik weer wakker wordt na een uur of 6 / 7. Dus van 01.00 tot 07.00 uur of zo. Dan zijn het wel kortere nachten, maar ik voel me er toch een stuk uitgeruster bij en lig niet 's nachts gefrustreerd wakker.
 
Ik ben nu 38 weken zwanger en sinds een aantal weken moet ik er s'nachts veel uit om te plassen, maar sinds een week slaap ik helemaal slecht, ben wel moe, maar kan de slaap niet vatten, lig maar te draaien en denken over de bevalling, niet dat ik bang ben ofzo, maar meer van wanneer zal het beginnen/komen, kan ik het allemaal wel.
 
ik ben nu 24,5 week en ik slaap ook slecht, in het begin van de zwangerschap sliep ik juist heel veel... nu sinds een paar weken ben ik s'ochtends tussen 6 - 7 uur klaarwakker. mijn vriend moet er ook altijd rond die tijd uit. meestal drukte ik de wekker uit en sliep wel weer, nu niet meer...
Ik weet me ook bijna geen houding te geven. Ben altijd een buikslaper geweest. maar dat ligt niet lekker nu... en lukt ook niet meer.... lig nu op mijn zij maar dat moet wel wennen.... soms ben ik er s'nachts uit en dan drink ik vaak wat en ga ik weer slapen.....

Denk dat dit gewoon een moment van wennen is... je bereid je alvast voor op de gebroken en korte nachten die staan te wachten.

Probeer anders overdag ff een uurtje bij te slapen. werkt ook wel.

Groetjs
 
Ik ben nu bijna 33 weken zwanger en slaap ook minder. Ik heb me er bij neergelegd en ik merk dat ik de nachten zo beter doorkom. Ik ben 's nachts soms gewoon klaarwakker terwijl ik overdag momenten heb dat ik heel moe ben, vooral tussen 14.00 en 17.00, best lastig soms met nog 2 kinderen die rondlopen.
Ik weet van de vorige keren dat ik in de laatste weken voor de bevalling ineens heel veel ging slapen zodat ik op één of andere manier toch uitgerust ben voor de bevalling.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan