slecht slapen

Daar ben ik weer...

Ik was benieuwd of dat iemand mijn verhaal herkent.
Mijn dochter slaapt s avonds als een engeltje!
Maar overdag is het sinds haar geboorte een drama geweest.
Ze sliep wel maar steeds maar 5 min.en dat gaat opbreken voor beide..e.cht we hebben alles geprobeerd )ze heeft ook reflex bleek later' en nu zijn we wel zover dat ze tussen elke voeding vaak wel een uur slaapt, nog niet veel maar alles beter dan in het begin.
WEl heeft ze overdag veel moeite om in slaap te komen en moet haar vaak echt in slaap helpen-wiegen.
Dat is s avonds niet het geval, volgens mij is het niet goed dat ik dat doe, maar op een gegeven moment moet je iets.

Herkenbaar.....
Hoeveel slapen jullie kids...

Karlijn slaapt ook vanaf haar geboorte slecht. 's nachts is heel verschillend. Soms wordt ze maar 1 keer wakker maar afgelopen nacht was weer drama. Ze is dan niet lang wakker, als we haar de speen geven slaapt ze gelijk weer maar als we dat niet doen blijft ze huilen. Overdag slaapt ze 45minuten achter elkaar en dan wakker. Ook als ik niet naar haar toe ga, gaat ze niet weer slapen.
Soms is ze dan maar een half uur uit bed en dan al weer moe. Over het algemeen valt ze wel goed in slaap maar dus altijd maar kort.

Dus ja, herkenbaar.
O ja voor de reflux krijgt Karlijn Nexium, werkt super!

Mijn oudste was ook een slechte slaper overdag.. Dat begon al in de buik! Overdag was hij erg actief en als ik naar bed ging, ging hij ook slapen. Dat heeft hij na de geboorte gewoon doorgezet. 's Nachts sliep hij prima, nooit een probleem gehad, sliep met 8 weken door, ideaal. Heb me een tijdje zorgen gemaakt om de korte slaapjes die hij overdag deed, maar het is wat het is. Op een gegeven moment dacht ik: gelukkig dat het niet andersom is!
Hij is nu 3,5 en nog altijd lekker actief overdag. Heeft ook al een jaar geen middagslaapje meer... Maar hij ligt om 7 uur in bed en wordt (ruim) 12 uur later pas weer wakker, heerlijk!
De tweeling slaapt ook goed 's nachts en wisselend overdag. Ik maak me er niet al te druk over, ieder kind is anders..
En als jij je dochter in slaap wiegt en ze pakt daardoor toch wat uurtjes overdag, dan is dat toch prima?

Stan slaapt vanaf dat hij 6 weken is door. Eerst van 11 tot 7 en dat is nu al gegroeid tot 7 tot 7.

Overdag slaapt hij ook nog superveel, hij is doorgaans 2 uurtjes wakker en slaapt dan 1 a 2 uurtjes, dan weer 2 uurtjes wakker enz...

Maaaaarrr zoals myrthe zegt, iedere baby is anders. Ze hebben allemaal een ander ritme natuurlijk.

Ik leg Stan bijvoorbeeld in bed als hij wakker is, ik hoor meestal overdag dan nog 10 min geluidjes (beetje zeuren) en dan slaapt hij. Maar ik heb ook af en toe het idee dat hij wakker word, maar dan wacht ik nog eventjes en meestal slaapt hij dan weer verder. Je hoort natuurlijk wel aan je kindje of het menens is of niet.

Ik kan er alleen geen peil meer op trekken wanneer hij slaapt overdag, dat is echt elke dag verschillend. Maar al met al slaapt hij toch zeker 5 a 6 uurtjes overdag. (maar ik geloof dat dit best wel heel veel is).

succes

Warren doet het best prima, hij gaat om 19.00 naar bed tot 07.00, hij werd (hij is met tandjes krijgen bezig en wordt ieder uur wakker...gaaaaap) dan 1x 's nachts wakker voor een voeding. En overdag meestal 2 slaapjes; één in de ochtend van max. 50 min. en een lange middag slaap van 2 á 3 uur.

Dus hij slaap zo'n 15/16 uur per etmaal, best prima toch?

Ach en doorslapen? Zal oooooit wel een gebeuren. Hoop ik...

X
Evje

Diederik wordt rond 6.30 wakker en slaapt overdag tussen de voedingen zo'n 2 uurtjes per keer en 's avonds na de voeding van 18.30 gaat hij rond 20.00 uur de nacht in. Dan maken we hem nog wakker voor een fles om 22.30 en dan slaapt ie eigenlijk altijd direct heerlijk door.

Hier dus ook een grote slaper, ik heb er ook net als Heppy altijd aan vast gehouden om Diederik wakker in bed te leggen zodat hij zichzelf in slaap kan helpen. En dat werkt heel goed!

Terug
Bovenaan