slecht slapen

Hoi,

Mijn dochter Amy is nu bijna 10 maandjes oud.

Sinds twee weken slaapt ze ontzettend slecht.
S'morgens slaapt ze hooguit een uurtje. en in de middag doet ze alleen haasen slaapjes.

S'avonds krijgen we haar ook niet naar bed. ze valt uit eindelijk pas om 22.00 uur in slaap. Terwijl ze altijd van 19.00 t/m 9.00 sliep. nu word ze om 7.15 al weer wakker. Ook word ze s'nacht geregeld wakker. dan stoppen we haar speen weer terug. meestal slaapt ze dan wel verder. maar er zijn ook nachten bij dat ze alleen bij mij wil slapen niet in haar bed.

Als we haar in bed leggen krijst ze alles bij elkaar of gaat ze en haar bed rond lopen. laten huilen hebben we ook al geprobeert maar ze is echt een volhouder.

we hebben al meerdere dingen geprobeert maar begin zelf een beetje wanhopig te worden en erg moe. slaap zelf ook nauwelijks.

Groetjes Renske

Misschien toch weer last van een sprong??? Ze krijgen rond deze tijd ook last van verlatingsangst en gaan ze huilen zodra jij de ruimte verlaat.
Ook merk ik aan Sven, die ook 10 maanden is, dat ze je al goed kunnen manipuleren. Nou ja... ze willen gewoon dat je veel bij hen bent en veel aandacht aan hen schenkt.

Sven heeft afgelopen week ook problemen gehad met in de avond slapen. Hij werd dan na kort geslapen te hebben wakker en zette het op een huilen, waarna ik dan boven kwam voor de speen, maar daarna ging ie gewoon weer opnieuw beginnen. Wij hebben toen besloten om niet meer naar m toe te gaan. We stopten hem dus in bed, deden de babyfoon wel aan, maar gingen niet naar hem toe als ie huilde. Hij kon soms een uur huilen en daarna als een blok in slaap vallen, maar soms werd ie wakker na een halfuur en huilde hij zo weer een half uur. Maar na 2 avonden ging het ineens beter en nu slaapt ie de avonden weer goed. alsof ie besefte, ze komen niet meer op mijn gehuil af laat ik maar lekker gaan slapen.
Hij is ook een echte volhouder!!!!!!! Maar wij winnen wel! Hoe moeilijk ik het ook vind.

In de nachten gaat het momenteel goed maar wij hebben ook veel problemen gehad. Hij slaapt hierdoor zelfs tijdelijk op de zolderkamer. Zo wordt niet de hele familie wakker als hij slaapproblemen heeft. Hij was gewoon veel en snel wakker en 4 keer op een nacht voor de speen was geen uitzondering. Er waren ook nachten dat ik elk uur zag en niet meer wist hoe vaak naar hem toe moest. Wij kwamen er wel achter dat sprongetjes en griepjes hierin wel mee speelden, maar ook aandacht. Toen wij hem soms gewoon lieten huilen ging ie op een gegeven moment toch beter slapen. helemaal nu hij in een safetsleep slaapt zodat ie niet zelf op kan staan of verkeerd in bed kan komen te liggen. Hij draaide nl constant op zijn buik en werd dan wakker. Sinds hij in de safetsleep ligt slaapt ie beter. Heel gek, alsof het toch wat meer geborgenheid en stevigheid geeft.

Bij ons zijn de regels 's nachts:
* niet bij ons in bed, zelfs niet als ze ziek zijn
* troosten in bed als er niets aan de hand is: we lopen er heen, speentje erin en als dat niet gelijk helpt: liedje zingen en daarna weer weg. Dit doen we twee keer! Daarna laten we hem eerst een tijdje huilen, vaak valt ie na een tijdje toch weer in slaap.
* als hij ziek is wordt ie in zijn kamertje getroost.
* geen voedingen tussen 23 en 7 uur

En over die hazeslaapjes overdag! Sven heeft tot zeker 7 maanden alleen maar hazeslaapjes gedaan. Nu krijgt ie het ineens door en slaapt ie zo ineens 2,5 's middags.
Je doet er niks aan. Soms helpt het om er niet te snel heen te gaan of toch even de speen te geven. Maar hier betekent wakker vaak eruit. Bij ons sliep Sven wel eens 4 of 5 keer 45 minuten op een dag. Zo kreeg ie toch zijn rust. maar nu ie groter is, wil hij vaak niet meer ook al is ie moe. Lastig, maar ja... ze worden vanzelf groot en dan gaat het beter.

Tja een jengelende baby die heel moe is is niet gezellig en vergt enorm veel energie. Ik hoop dat ze snel beter gaat slapen!

er zijn wel middeltjes om onrust weg te nemen: Kindival van VSM. ook geven wij wel eens een valdispertpilletje voor nacht. Ik zie er geen kwaad in, maar dat moet je zelf bepalen.

Succes meid, hopelijk gaat het snel weer beter!

Ik herken dit ook wel.
Mijn zoon lag altijd wel wat in bed te praten sliep nooit de hele periode dat ik hem in bed heb. Nu sinds een tijdje is het met name 's middags lang huilen voor hij even gaat slapen terwijl hij toch echt moe is. Ik geef hem een aantal keer een speen en leg hem weer goed neer, want hij gaat dan staan of zitten in bed. Maar ga er nooit direct heen als hij begint. en na 2 keer speen geven laat ik hem vaak ook wat langer door huilen.
's ochtends sliep hij altijd tot half 9, tegenwoordig is het tussen 6 en 7 dat hij komt. Geef hem dan ook de speen, laat hem eventueel wat doorhuilen en als het echt blijft aanhouden haal ik hem er uit (tussen 8 en half 9)

Ik laat hem ook nooit bij mij slapen (alleen 's ochtends (na 8 uur) wel eens spelen in mijn bed als ik avonddienst heb gehad.)
Verder haal ik hem ook nooit uit bed als het nog zijn slaaptijd is.

Waar het aan ligt weet ik niet. Wat mij wel opvalt is dat hij niet meer jengelig is als hij uit bed is, dus misschien heeft hij het slapen minder nodig, maar ja ik breng hem wel naar bed als hij moe is....

Hoi,vervelend he dat slechte slapen van die kleintjes.
Onze Lizzy is nu 10 maanden ze heeft van 4 tot 9 maanden behoorlijk slecht geslapen s'nachts.
Ook wel met een weekje doorslapen er tussen maar over het algemeen sliep ze slecht.
Nu sinds 2 weken slaapt ze weer door maar ik zeg het maar niet te hard want het kan zo weer beginnen die slechte nachten.
Ik denk dat het tandjes geweest zijn waar ze last van had of een sprongetje want ze willen van alles.
Hier doet Lizzy 2 slaapjes overdag heeft ze ook echt nodig omdat ze echt dan moe is.
Als ze om 8 uur wakker word gaat ze om 10 uur naar bed tot ongeveer half 12.
En dan s'middags weer zo'n rond half 2 tot 4 ongeveer.
En dan 's'avonds weer rond een uur of 8.
Maar de laatste paar dagen word ze al rond 6 uur wakker..maar dat is nog altijd beter dan midden in de nacht dat ze steeds wakker werd eerst.
We hebben nog een dochtertje van net 3 en ze willen nog weleens van elkaar worden als de 1 huilt s'nachts maar daar is niks aan te doen.

Liefs

Hoi,

Nou het gaat gelukkig weer stukken beter.

Ik heb ze een dag bij mijn moeder laten slapen zodat wij konden door slapen. en wat denken jullie haha daar sliep ze als vanouds door.

sinds dien gaat ze thuis ook weer om half 8 naar bed. soms horen we ze nog even maar om 8 uur slaapt ze toch echt weer lekker. slaapt nog steeds erg onrustg en moet regelmatig goed gelegd worden omdat ze dan weer heel raar in bed ligt. Ook is ze regelmatig knuffel en speentje kwijt.

vind het heerlijk dat ze weer goed slaapt. want ze is weer een stuk gezelliger haha en wij ook.

dankje van de reactie;s liefs van ons

Sven beweegt in zijn slaap ook veel, wij gebruiken een safetsleep en sindsdien slaapt ie ook veel beter, alsof ie het toch fijn vind dat ie niet alle kanten op kan!

Ik ben ondertussen over gegaan van 2 naar 1 slaapje overdag. Hij sliep overdag ongeveer 45 min per keer en lag verder te huilen. Nu 2 dagen geprobeerd met alleen middagslaapje slaapt dan zo'n 2,5 a 3 uur. Dus dat is beter.
Wel is het 's ochtends even iets rekken om hem op te houden, maar goed...

's ochtends vroeg blijft hij vroeg wakker en huilen, dat is jammer... maar goed.

@bloempje: moest sven ook wennen aan de safetsleep? Ik heb het even op gezocht wat het is. Maar ben bang dat mijn zoon het niet prettig vind, omdat hij 's nachts altijd in de raarste posities ligt te slapen... Aan de andere kant leek het me wel wat, omdat hij dus gaat staan en daardoor niet gaat slapen (al was dat nu de laatste 2 dagen niet meer zo...)

Sven heeft eigenlijk niet hoeven wennen. We hebben het vroegtijdig aangepakt. Hij lag elke keer op zijn buik of scheef in bed. Hij kon zich toen nog niet optrekken. Hij sliep gelijk beter. hij kan nog wel op zijn zij komen maar rolt niet meer door. Sindsdien hoeven we er niet vaak meer uit.

Terug
Bovenaan