slecht sperma nu verder met iui

mar48

New member
<p>Hoi iedereen.</p><p>Wij zijn al tijdje bezig met zwanger proberen te worden.Nu zijn we getest en blijkt mijn vriend maar bewegend sperma te hebben van 21 %. Niet progressief bewegend 8% en niet bewegend 79%.</p><p>Nu wordt er nog keer getest op proefspop en gaan ze kijken of het geschikt is voor IUI.</p><p>wat denken jullie?</p><p>Mijn vriend rookte en dronk en is gelijk overal nu mee gestopt. Zal het helpen? </p><p> </p><p>Zijn er vrouwen  waar zaad van man ook zo slecht was en bij welke weg zijn jullie toch zwanger geraakt? of wordt het moeilijk verhaal nu?</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>
 
<p>Roken heeft na een jaar effect, alcohol is zichtbaar als je over 3 maanden test. Dat heeft ermee te maken dat de zaadcellen van eerste aanmaak tot ejaculatie 3 maanden nodig hebben zei de gyn tegen ons. </p><p>Het feit dat ze iui overwegen is op zich positief. Bij mijn vriend was er telkens zo weinig zaad (getest in ausept, dec en jan), dat het voor ons icsi of niksi werd. Dus dat is nog hoopvol! Waarschijnlijk moet je vriend over 3 maanden weer getest worden om te kijken of het eenmalig wat minder was of dat dat zijn gemiddelde is. Kennelijk kan het per dag nogal schelen bij mannen.</p><p>Wij kregen als tip om het zelf te blijven proberen en vriendlief niet vaker te laten klaarkomen dan eens in de 2 a 3 dagen, dat zou optimaal zijn.</p><p>Verder is zijn telling verdubbeld toen hij een paar maanden foliumzuur en zink als supplementen heeft geslikt. Qua volume vooral. Dat zijn belangrijke bouwstenen voor zaadcellen. Maak je nog niet teveel zorgen. Zeker als het bij hem ligt, maak je goede kans zwanger te worden met wat hulp ;) veel sterkte!</p><p>Het nieuws is nooit leuk, maar het is zeker niet hopeloos. Na 1.5 jaar zelf proberen, hebben we icsi gedaan. Dat was zwaar, maar ik ben wel zwanger nu ;)  </p>
 
<p>Als iui geen goede optie zou zijn voor jullie, neem ik aan dat de arts het niet zou voorstellen. Masr ik zou bij je arts nog eens goed navragen wat jullie kansen zijn om zwanger te worden van iui. Bij ons was iui geen optie en gingen we meteen naar icsi, waarbij ze in een lab een zaadcel in de eicel plaatsen, ze kiezen dan de beste zaadcellen uit. Omdat ik geen arts ben, durf ik daar geen antwoord op te geven. Dat zou ik met je eigen arts bespreken. Maar het feit dat 21% levend is, is stukken beter dan niets ;) en daar valt echt nog wel wat mee te doen, maar het is aan een arts om met jullie de beste behandeling voor jullie te kiezen. </p>
 
Terug
Bovenaan