Slecht uit fles drinken (van afgekolfde melk)

Hallo,

Ik ben op zoek naar tips!!
Mijn dochter van 3,5 maand drinkt wel uit de fles(Avent), maar erg weinig, ze begint enthousiast, maar stopt er snel mee. Gisteravond was ik weg van 18.00 tot 24.00 en toen heeft ze met pijn en moeite 2x 40 cc op en deed elke keer hazetukjes, maar zat dus echt op mama te wachten toen ik thuiskwam. Ze is vandaag doodmoe van het vele wakker zijn van gisteravond. Vanavond moet ik weer werken en ik hoop toch echt dat het beter gaat.
Kunstvoeding hebben we ook al geprobeerd (Friso Hypo-Allergeen), dat moet ze helemaaaal niet.
Op zich niet zo erg voor nu, want ik wil proberen borstvoeding te blijven geven tot dat ze een half jaar oud is, maar daarna zal ze dan toch aan de flesvoeding moeten. Misschien een ander merk proberen?

Alvast bedankt voor de adviezen.

Groetjes,
Angel

Hoi,

Ben je pas net met de fles geven begonnen?
Want het is heel normaal dat een kind wat uit de borst drinkt de fles in eerste instantie liever niet wil!
Ik heb mijn zoontje met 4mnd weg moeten brengen omdat ik een begrafenis had toen ik ruim 7uur later terug kwam had hij in totaal 100cc gedronken, over 3flessen verdeeld, ik heb hem aangelegd en hij begon gulzig te drinken,, ook hij had de komst van mama/borst afgewacht!
Ik zou het even wat tijd geven en hem evt af en toe wat water uit een flesje geven zodat hij kan wennen!
Je kunt beter niet meteen met allemaal andere flessen of andere melk beginnen, dan raakt hij alleen maar in de war!
En aan de melk kan het ook eigenlijk niet liggen aangezien hij dit altijd bij jou  drinkt!
Geef hem gewoon wat tijd dan drinkt hij die fles vanzelf leeg!

Gr MJ

Hoi,

Zoals Mary Jane al zei, geef het wat tijd als je pas begonnen bent. Je baby moet gewoon nog wennen aan het idee dat ze uit de fles moet drinken. En volgens mij maakt het niet uit wat voor fles het is. Zelf gebruik ik de tommee tippee.
Mijn dochter van nu bijna 6 maanden heeft toen ze naar de creche ging in het begin ook maar heel weinig uit de fles gedronken. Dat heeft ongeveer een maand tot zes weken geduurd. Ze haalde het 's avonds weer bij mama in. In het begin dronk ze ook maar 2 x 40 cc over een hele dag, maar ze was verder erg vrolijk en alert.
Nu drinkt ze 2 x 100 tot 150 ml op de creche. Ze drinkt meestal haar flesje niet leeg, maar het gaat goed met haar.

Irene

Bedankt meiden voor jullie reactie's en adviezen.  
Het is heel raar, we zijn al met het flesje wennen begonnen toen ze 6 weken was, het ging in het begin beter dan nu(ze is nu 14 weken). Alsof ze nu bijdehanter is en denkt "mama, komt vast zometeen"!

Over 5 weken gaat ze ook naar het Kinderdagverblijf 2 dagen in de week, dan zal ze misschien vast wel eraan gewend zijn, ik hoop het!

We blijven proberen. Ik vond het gisteravond zo zielig toen ik thuiskwam, maar ja, ik kan moeilijk altijd thuis blijven, er moet ook weer geld verdiend worden (ik ben zelfstandig onderneemster).

Groetjes,
Angel

Doen heel veel babies hoor, klein beetje drinken tot de ergste honger en dorst weg is en hopen op mama. En is mama niet in de buurtm dan drinken ze gewoon nog een keer een beetje.

Niets ergs aan, zolang je maar op verzoek blijft voeden als je wel in de buurt bent.

Als je weer gaat werken kun je hier wel op inspelen door niet 2 grote flessen, maar meerdere kleine *50cc) flesjes mee te geven, zodat ze gewoon op verzoek gevoed kan worden.
Als ze wat ouder wordt gaat ze wel meer drinken, maar mijn meisje heeft zelden meer dan 80cc per keer genomen, ook toen ze al een jaar was.

Terug
Bovenaan