slecht warm eten

A

Anoniem

Guest
hoi,
sinds 2 weken wil mijn dochter van 10 maand niet veel meer warm eten. Eerst kon ze een heel potje en vers op maar nu eet ze ongeveer nog maar de helft op.
We hebben al geprobeerd om haar af te leiden met speeltjes en in heer wangen te knijpen (wel zachtejes hoor) maar daar raakt ze alleen maar overstuur van.
Maar ja het toetje gaat er wel in en ze eet tussen de middag wel een plakje brood op.
Is dit weer zo'n fase waar ze door moet of hebben jullie nog wat tips?????
alvast bedankt groetjes annelies

Hey Annelies!

Klinkt cliché: maar het is vast gewoon een fase....
Misschien ben ik een hele makkelijke mama, maar hier gebeurd het ook met vlagen steeds hoor! En wij doen er niet moeilijk om, maken er geen strijd van, helemaal niets. Wil je niet eten? Dan niet... Eet je de volgende maaltijd waarschijnlijk beter, hahaha!
Het belangrijkste is dat de maaltijd gezellig blijft samen, dus geen geruzie om wel/niet eten. Ik moet me altijd voorhouden dat ik ook niet altijd trek heb en ook niet altijd alles even lekker vind, hahahha! Gewoon elke maaltijd doen wat je altijd doet met eten bij haar en gewoon lekker een toetje geven hoor. Hoort bij de maaltijd, en die heeft ze tenminste alvast wel binnen moet je maar denken!

Liefs, Marieke

Hoi,

Het is indd dnek ik echt een fase.
Yordi heeft nu ook weer eens die fase.
Warm eten bakt hij werkelijk niks van, maar het toetje is zo op en het brood tussen de middag meestal ook wel,maar dat soms ook niet.
Ik blijf wel altijd een toetje geven en voor het slapen gaan krijgt yordi nog een bord pap en dat geef ik dan gewoon wat extra. Geen strijd van gaan maken en heel simpel denken. Wil je niet eten, nou ja dan maar niet. is soms best lastig, maar ze gaan vanzelf weer beter eten hoor.
Verder heb ik helaas geen tips voor je meid.

Liefs marielle

Rond de 1e verjaardag gaan kinderen ook minder eten. Ze hebben niet zoveel energie meer nodig als een baby.
En er zijn fases van meer en minder eten.
Of misschien heeft hij last van zijn keel, dan is warm eten ook niet prettig.
Ik zou niet zo snel een bord pap geven na het eten. Dan hoef je ook nooit warm te eten, je kan daarna je buik nog vol eten. Ik ken een meisje van 6 dat dat nog steeds doet.

Hoi reisa,

Normaal zou ik er ook niet voor gekozen hebebn om Yordi nog een bord pap voor het slapen gaan te geven,maar ja soms moet je wat hé
Yordi is het gewoon nog nodig,heeft ook heel lang aan de laatste fles van 23.00 uur gezeten. En anders komt hij zeeeer zeker niet aan de melk die hij daags binne moet krijgen. Dan komt hij anders maar aan 160cc en nu zit hij op 280cc en dat was voldoende volgens de arts. Wij hebben ook al erg veel geprobeerd, maar de arts zei, zoalng hij er nog lekker van smult, is het prima dat hij het krijgt. Er zijn ook dagen bij dat hij maar een paar hapjes wil en dat is dan ook prima.
Ik weet niet zo zeer of je het bedoelde na aanleiding van mijn reactie, maar wou het toch even ophelderen. En vooral als yordi geen warm eten wil, dan eet hij de pap vaak wel. En helemaal als hij wat ziek is. En zo krijgt hij dan toch wat eten binnen.
Sorry als het lijkt alsof ik je aanval, maar zo bedoel ik het niet hoor. Bedoel er mee te zeggen dat er verschillende oorzaken kunnen zijn.

Liefs marielle

Jullie zullen vast goede redenen hebben om een bord pap te geven na het avondeten. Maar ik denk (maar dat is mijn mening maar0 dat het niet slim is om hier mee te beginnen als je kind wat slechter gaat eten. Het gaat dan toch rekenen op een bord pap en dus een volle buik, terwijl je kind moet leren een volle buik te krijgen van het avondeten. Het is ook heel lastig af te leren.
Vandaar dat ik dit schreef.

Ze eet gelukkig wel iets, en hoop dat het een fase is.
Doe nu ook wel eens eerst een hapje toetje en dan weer 2 happen groente zo krijgt ze ook nog wat groente binnen. Maar ga niet meer pushen want dan wil ze helemaal niet meer eten, vind dat zielig.
Ze krijgt rond 7 uur voordat ze naar bed gaat ook nog een 210 fles, dus ze gaat niet met een lege maag naar bed.
Gaan maar weer afwachten hoe lang deze fase gaat duren, en blijven proberen met eten.
groetjes

Nee, je kind gaat niet redeneren dat ie pap krijgt als hij zijn eten niet op eet. Kinderen vinden warm eten ook lekker! Het is een fase. En als je kind wel een boterham wil hebben of een bord pap moet je dat gewoon geven!
Wel elke dag het warm eten proberen en ineens gaan ze het gewoon weer eten.
Je kindje gaat ook uitproberen, hij/zij kan eigen baas zijn.

Ik heb een tijdje geleden ook een topic opgestart. Ik heb het nog nagevraagd aan een dietiste.. Het is gewoon een fase waar je kindje door heen moet en gebeurd vaker op een kinderleven!
Mijn knulletje is langzaam aan weer gaan eten en sinds een paar dagen eet hij weer zijn heel bord leeg met plezier.
De tijd dat  hij geen warm eten wilde eten, heeft hij gewoon een boterham gehad (die wilde hij wel hebben) en ook gewoon een toetje. Zodat zijn buikje lekker vol zit!

Maar wat ik wel belangrijk vind om te zeggen: kijk naar je eigen kind, want het kan ook zijn dat er iets anders achterzit: ziek/tandjes etc!

Terug
Bovenaan