slecht warm eten

Hai,

De titel zegt het al, mijn zoontje wil slecht warm eten. Ik heb van alles al geprobeerd. Zelf maken, potjes, pureren, juist stukjes geven, het warme eten 's avonds geven en ook wel 's ochtends. Het maak allemaal niks uit, hij doet zijn mondje een paar keer open en houd daarna zijn kaken stijf op elkaar en begint te huilen en stopt zijn vingers in de mond.

Om 12.00 uur krijgt hij een fles van 180 met 6 schepjes en daarna pas om 17.30 uur zijn warme eten dan zou je toch denken dat hij honger heeft. Fruit en yoghurt gaat prima en ook rijstewafels en liga vind hij lekker maar warm eten ho maar.

Ik ben hier nu al 5 weken mee bezig dus zou je zeggen dat er toch verbetering in moet zitten, hij wil wel goed van de lepel eten en ik geef hem altijd minimaal 4 dagen achter elkaar hetzelfde eten.

Dit is mijn schema:
- 07.00 fles 180cc met 6 schepjes en 2 eetlepels
bambix groeiontbijt
- slapen van 08.30 tot 10.30
- 10.30 2 stuks fruit fijngemaakt
-12.00 fles van 180cc met 6 schepjes en een halve
boterham met margarine
- slapen van 13.00 tot 15.00/15.30
- 15.30 tussen de 50 en 100cc diksap en soms een
rijstwafel voor 6 maanden maar meestal
krijgt hij geen tussendoortje
- 17.30 warme hap (aardappels, vlees en groente
zelf klaargemaakt) Ik maak 200 gram maar
daar eet hij dus maar 3 hapjes van. Een
beetje volle yoghurt als toetje
- slapen van 18.00 tot 18.30
- 19.30 fles van 210cc met 7 schepjes en 2
eetlepels bambix en dan slapen tot de
volgende morgen 07.00.

Ik weet niet meer wat ik moet en wil graag jullie advies. Kennen jullie dit probleem en wat hebben jullie hier aan gedaan?

Veel liefs
Nataly
 
Wij hebben ook een tijdje gehad dat onze dochter geen warm eten wilde. Maar wel uit een potje. Dus ik heb een paar maanden potjes gegeven. Inmiddels eet ze gewoon weer met ons mee. Ze is inmiddels 13 maanden.
Is het eten wat je geeft niet te warm?
 
Hoi hoi,

Je verhaal is hier heel herkenbaar. Wij hebben ook zo'n meid die warm eten maar niks vond. Ik maakte met daar ook heel erg druk om.
Op het cb kreeg ik de tip om haar gewoon met ons mee te laten eten, dus ook hetzelfde op haar bord. En om me wat minder druk te maken om het niet eten.
Dat ben ik dus maar gaan proberen. De aardappelen en groenten in kleine stukjes op haar bord. Wij aten gewoon en wat zij at was prima. Waren het twee stukjes was het goed en was het bordje leeg was het ook goed. Daarna wel altijd een toetje geven.
Dit werkte bij ons perfect. De eerste week was het niks maar daarna werkte mevrouw netjes met haar handen alles naar binnen.
Ze is nu 17 maanden en ze eet nog steeds prima. De ene dag wat meer dan de andere maar dat maakt niks uit. Vooral dat ik me minder druk maakte werkte ook. Potjes heeft onze meid nooit gegeten, nu nog steeds niet. Ze vindt ze gewoon echt vies.

Probeer gewoon eens wat dingen uit. Misschien is je zoontje wel te moe om te eten, omdat hij daarna nog naar bed gaat. Of misschien zit hij wel al vol van de diksap. Want drinken vult ook je maag.

Succes ermee!
Groetjes Anninas
 
Hai,

Zijn eten is niet te warm dat hou ik juist goed in de gaten omdat ik ook dacht maar dat is gelukkig niet zo.

Ik ga vanavond wortel, kip met aardappel voor ons zelf klaar maken en wil mijn zoontje dit dus ook geven. Gewoon een paar stukjes wortel met aardappel op zijn bordje leggen en kijken wat hij wil eten. Het zal alleen wel lachen worden want hij heeft nog niet zo'n goeie coordinatie met het eten naar zijn mond brengen. Als hij een rijstewafel eet zit er ook meer in zijn neus dan in zijn mond.

Bovendien vind hij het erg leuk in zijn kinderstoel, hij gaat alleen maar heen en weer in zijn kinderstoel en wil absoluut niet stil zitten.

We zien wel hoe het gaat.

Bedankt voor jullie tips.
 
Mijn oudste heeft tussen 8-10 maanden nauwelijks tot geen warm eten gehad (daarvoor at hij wel het groentehapje, puur groente dan zonder vlees en aardappel). Hij weigerde gewoon met een hoop drama.

Het ging een stukje beter toen ik hem liet kliederen, het was alsof hij het eerst moest voelen en onderzoeken voordat het zijn mond in mocht. Als hij dan een tijdje gekliederd had, vond hij het prima dat ik hem ging voeren. Vanaf 11 maanden at hij uitstekend... (maar pfff, wat een bende ha ha)

Het blijft toch een beetje zoeken, he?
Succes ermee!
(trouwens, de warme maaltijd zal waarschijnlijk nog wel jaren de slechts lopende maaltijd zijn, heel veel kindjes hebben daar 'problemen' mee)
 
Het is een bekend feit dat kinderen soms ineens minder willen eten.... zolang hij 's nachts lekker doorslaapt en goed groeit zou ik me geen zorgen maken.... wel altijd een bordje klaar zetten en hem prijzen als ie eet en zelf ook enorm genieten als je zelf eet: "MMM, lekker zeg.... heerlijk!" dan gaat ie vanzelf mee doen.... en 3 hapjes is dan mooi meegenomen.... als ie zover is gaat ie vanzelf meer eten hoor..... leg er maar geen druk op want dat werkt averechts.... wees blij met alles wat ie eet. Een valkuil kan worden dat je je kind alleen aan gaat bieden wat ie wel wil: appelmoes, rijstewafels.... probeer dit niet te doen, maar hem met jullie mee te laten eten... hij moet gewoon leren eten met de pot mee dan gaan kinderen het snelst gevarieerd eten...

Succes ermee.....
 
Hai,

Nou, hij heeft gisteren met ons meegegeten en het was een ontzettende kliederboel maar wel leuk. Ik had voor hem een bordje neergezet met stukjes gaar gekookte wortel en een aardappeltje. De wortel heeft hij allemaal opgegeten en de aardappel heeft hij fijn geknepen in zijn vuistjes, dat was toch een beetje te zacht, hihihihi. Hij vond het geweldig om met ons aan tafel te zitten in zijn kinderstoel.

Vanavond eten we vis met rijst en sperciebonen. Luca krijgt het apart en wij eten het als rijstschotel met saus. Ik ga hem de rijst toch maar voeren want dat gaat niet goed komen om hem dit zelf te laten eten. De vis en de sperciebonen mag hij wel zelf eten.

Hopelijk blijft het zo goed gaan.
 
Terug
Bovenaan