slecht zaad

Hallo allemaal, ik ben Puck, 23 jaar en sinds februari bezig met onze sterke kinderwens. Helaas is dit traject een beetje opgehouden door een prolactonoom (goedaardig tumor) op mijn hypofyse, waardoor ik niet ongesteld werd. Deze is nu onder controle dmv medicatie, maar de kinderwens werd nog steeds niet vervuld. We liepen al bij de gyn. voor mijn problemen en deze liet een algemeen onderzoek doen. Hieruit kwam naar voren dat het zaad van mijn partner van zeer slechte kwaliteit is (2 miljoen zaadcellen, 97% misvormd). We wachten nu op de uitslag van het tweede zaadonderzoek, de uitslag krijgen we 10 november. Als dit weer zo slecht is gaan we starten met IVF, als het iets beter is met IUI. Ik weet dat de kwaliteit kan varieeren, maar kan dit ook bij zo'n slechte kwaliteit of moet ik daar niet teveel op hopen?

Hoi Puck, hebben ze je man niet onderzocht op een mogelijke oorzaak van het slechte zaad. We hebben nl eerder een puck op het forum gehad wiens man was geholpen aan een spatader, dit ben jij niet als ik het goed begrijp? Succes ermee en laat effe horen hoe het was 10 november.

Liefs Molly.

uit ervaring weet ik dat de kwaliteit van het zaad wel degelijk kan verschillen, althans dat was bij mijn vriend wel zo. Over die spataderoperatie, mijn vriendin haar man heeft die ook ondergaan en helaas heeft dat bij hun niets geholpen, zij is overigens nu wel hoogzwanger via ivf/icsi, haar man had zeer slecht zaad!!!

gr sandra

Nee, ik ben niet dezelfde Puck helaas... ik heb wel gelezen over die spatader, ik denk dat ze dit in het volgende onderzoek zullen bekijken. De tijd duurt ook zo lang...

Mijn man heeft ook slecht zaad en vrijdag krijgen we de 2e zaadtest uitslag. Maar we weten al dat hij een spatader heeft. Ook hebben ze ons veteld dat als de uitslag heel slecht is dat de kans dat de 2e uitslag heel veel beter is, nihil is. Ik wil je niet demotiveren maar je moet er wel rekening mee houden dat het niet veel beter zal zijn. Wel fijn om te horen van Sandra dat een stel met slecht zaad toch zwanger is geraakt, geeft ons weer hoop!!

Marielle

Terug
Bovenaan