Slechte adem.... moet ik hier wat van zeggen??

A

Anoniem

Guest
Dat onze hormonen nu de baas in ons lichaam is, is inmiddels wel bekend, maar ik kan er soms zo van balen!!! Ik maak soms opmerkingen die ik normaalgesproken nooit zou maken, kan me irriteren aan dingen waar ik normaalgespoken mijn schouders voor op zou halen en kan ook ineens een hele dosis zelfmedelijden hebben om niets!  Aan de andere kant kan ik nu ook heel hartelijk lachen om de domste dingen en dan bijna niet meer ophouden!

Nu heb ik sinds enige tijd een nieuwe collega tegenover mij zitten van begin 50.  Zij gaat de afdeling ondersteunen met licht adminsitratief werk. Is heel vriendelijk en echt wel leergierig, maar het ergste, ze ruikt heel erg uit haar mond! Zo erg dat ik er gewoon vies van ben. Zelfs als ze praat vanachter haar werkplek ruik ik haar nog. Ik vind het heel vervelend want ik merk dat ik steeds kattiger tegen haar  word  en er steeds minder de tijd voor neem om haar dingen uit te leggen. En dat terwijl ze echt wel haar best doet om dingen te begrijpen.

Wat moet ik hier mee? Haar er op wijzen? Ik heb nog niemand gehoord die er ook over klaagt.. Of zouden het weer mijn hormonen zijn? Ik bedoel... je ruikt sowieso  als zwangere  al 4x zo goed als anders...

Het is natuurlijk nooit leuk om iemand er op te wijzen dat hij/zij een slechte adem heeft,  maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ik me groen en geel erger aan die geur...
Wat moet ik doen????  

Als je er echt zo'n last van hebt en ze ruikt echt zo sterk uit haar mond, dan zou ik haar er voorzichtig op aan spreken. Niet gelijk iedereen erbij betrekken. Heb het zelf een keer met een collega gehad zij had nogal een lichaamsgeur, iedereen praatte achter haar rug om en spoot deoderant. Toen heb ik haar erop aan gesproken. Misschien heeft jou collega wel niet door dat ze zo erg  uit haar mond ruikt en ik denk dat ze het dan liever van jou hoort, dan dat mensen achter haar rug om erover gaan praten. Zoiets is niet makkelijk, maar je moet natuurlijk wel gewoon op je werkplek kunnen zitten.

Succes ermee

Poeh ja moeilijk.....
Ik begrijp het wel heel goed, want ik ruik nu ook alles veel sterker,
en waar ik nu echt niet tegen kan is als m'n man bier heeft gedronken.
Dat vind ik nu zo stinken!! Wil hem dan echt geen kus meer geven.
Soms voel ik me wel een aansteller hoor, en ik hoop dat dit na de
zwangerschap wel weer over gaat.
Ik zou toch voorzichtig er wat van zeggen tegen je collega, misschien
in de trend van dat je erover begint dat je alles nu zó goed ruikt, en
dan evt. bij haar 'adem' terecht komen en dat erbij zeggen.
Weet het verder ook niet goed, vervelend he.

xx Syrah

Hoi,

Even over die slechte adem, mijn moeder heeft dat dus ook... Ze kan poetsen zoveel ze wil, spoelen e.d. maar die geur blijft. Erg vervelend, vooral voor haarzelf. (tandarts weet ook niet wat te doen) Ze eet dus veel kauwgom.

Voor jou erg vervelend die adem van je collega, maar wat ik wilde zeggen met het verhaaltje hierboven... misschien kan zij er ook niets aan doen. Inderdaad lastig dilemma of je erover moet beginnen of niet. Je kan haar natuurlijk ook zo nu en dan een kauwgompje aanbieden of Tic Tac

Groetjes

Hallo,

Ik zou het eerlijk zeggen. Onder 4 ogen met niemand in de buurt want dan voelt ze zich waarschijnlijk erg opgelaten. Ik probeer me in haar te verplaatsen en ik zou heel graag willen dat het tegen mij zou worden gezegd. Je ruikt het zelf niet en je bent je er niet van bewust dat je niet fris ruikt. Even een vervelend gesprekje maar ik weet bijna zeker dat het voor beide partijen het prettigst is. Nu vraagt ze zich misschien af wat ze verkeerd heeft gedaan of dat je haar niet leuk vind.

Succes pinklady

oeps.. moeilijk zeg...
ik ben zelf tandartsassistente en preventie assistente, dus als mensen uit hun mond ruiken kan ik dat wel gewoon zeggen. kan me voor stellen dat je hier mee zit.ik ruik nu alles door mijn monddoekje heen echt verschrikkelijk.
ik kan je wel vertellen dat het aan 2 dingen ligt.
1; slechte mondhygiene, dat kan zijn slecht poetsen of gewoon oud tandsteen.die dan weg gehaald moet worden.
2; lege maag, sommige mensen die een lege maag hebben die ruiken verschrikkelijk uit hun mond.advies goed ontbijten en regelmatiger eten.

hoop dat je hier wat aan heb.

groetjes gwendy
26 weken 1dag

Hoi,

Even reageren om te zeggen dat dit HEEL herkenbaar is en ik het echt lullig voor je vind. Als deze collega van je zelf kinderen heeft zal ze het wel begrijpen dat jij nu gewoon elke "scheet in Australie" ruikt. Ik hoop dat je toch op haar af durft te stappen en het kan vertellen. Je andere collega's ruiken het waarschijnlijk gewoon  niet, of het stoort ze niet - want dat is het erge van die hormonen: je reageert supersterk  (of ze durven er niets van te zeggen natuurlijk....)
Mocht je de moed niet vinden, ga dan bij jezelf aan de slag en zorg dat je een paar druppels parfum of Vicks creme of iets anders sterk-ruikends op je bovenlip smeert....hopen dat dat een beetje overheerst :)

SUCCES!

Terug
Bovenaan