Slechte Apgar en ontwikkeling

Hallo,

Onze zoon van 2 maanden had een slechte Apgarscore; 1/7. Hoewel de artsen niet verwachten dat het problemen op zal leveren, laat dit me toch niet helemaal los. Wie heeft hier ervaring mee? Tot nu toe ontwikkelt hij zich normaal maar ja, het zijn nog maar 2 maanden natuurlijk.

Groetjes, Marieke
 
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar het enige wat je kan doen is afwachten. Ik denk dat op het moment dat je kind naar groep 3 van de basisschool gaat en daar kan meekomen dat je dan pas opgelucht kunt ademhalen. Ik ken in mijn omgeving diverse mensen die zuurstofgebrek hadden tijdens de geboorte en die hebben er helaas wel wat aan overgehouden: bv. sociale stoornis en of leerproblemen. Maar uiteindelijk zul je toch gewoon moeten afwachten.
Veel sterkte.
 
Mijn dochtertje had ook een slechte start (1/5/7) en doet het nu super! Ze wordt soms zelfs ouder geschat dan dat ze werkelijk is (is nu 2,5)
Ik ken dus de goede afloop, ik hoop jullie ook.
 
Hallo allemaal, ik heb dus precies het tegenovergestelde. Mijn zoon is geboren, en had een apgar van 9/10 en helaas is er een aantal maanden geleden een afwijking in de kleine hersenen gevonden. Mijn zoon blijkt dus zwaar gehandicapt!! Het eerste wat ik dacht was; zijn apgar was toch goed!? Maar helaas......
Zo'n apgar is puur een moment opname, en voor namelijk op lichamelijk functioneren gericht. (of de baby goed op kleur is, goed ademt, hartslag, enz....)
Vertrouw nou maar gewoon op het hier bovenstaande!! De kans is maar zoooo klein dat je kindje een hersenbeschadiging of afwijking heeft.

Succes verder!!!!
groeten Mila
 
Terug
Bovenaan