<p>Hoi allemaal, </p><p>Op dit moment ben ik 36+2 weken zwanger dus de bevalling nadert. Ik heb al zo lang als ik mij herinner een slechte band met mijn moeder. Nu de bevalling dichtbij komt, merk ik dat ik er wat "last" van krijg. Ik droom elke nacht bijvoorbeeld dat ze niet komt opdagen bij de geboorte van haar kleinkind, terwijl alle andere familieleden er al zijn. Dit is niet waar ik bang voor ben, maar misschien heeft iemand een soort gelijke situatie en daarmee ook tips, of misschien veranderde de situatie wel na de geboorte.</p><p>Mijn moeder is niet zo'n leuke moeder geweest vroeger en dat beseft ze zich maar al te goed. Ze verstopt zich in zelfmedelijden en negativiteit. Het stoort mij enorm want ik ben altijd lief tegen haar, probeer haar overal bij te betrekken, maar niets is goed. Nu ben ik het langzaam zat want ze toont totaal geen interesse in mijn zwangerschap, wat me eerst erg kwetste en nu dus boos maakt. Ze hoeft de deur niet bij me plat te lopen, ook niet na de bevalling maar nu komt er gewoon helemaal geen initiatief vanuit haar. Ik ben bang dat dit alles in combinatie met haar negatieve gedrag een groot probleem gaan worden straks als de kleine er is. Die wil ik graag anders opvoeden dan dit. </p><p>Als iemand iets soortgelijks heeft, hoor ik graag hoe jullie daar mee omgaan. Praten heeft namelijk geen zin. </p><p>Xx</p><p> </p>