Slechte drinker en eter...

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter drinkt sinds de geboorte al eigenlijk nooit haar flessen leeg, kreeg op mijn kop van het CB dat ze te weinig dronk (tja, kan het er moeilijk met een trechter in gieten !) Maar als ze niet meer wil, dan drinkt ze ook echt niet meer. Ze laat meestal zo'n 40 a 60 ml staan, maar soms ook makkelijk 80 of 100. Dan probeer ik het na een half uur nog een keer en soms drinkt ze dan nog een beetje.

Ik was dus nog heel hoopvol want iedereen zei, oh, als ze slecht drinkt is het vast meer een eter, nou niet dus !
Pap moet ze niet uit een fles, en van een lepel ook niet.
En groente en fruit eet ze ook heel slecht. Maakt niet uit of vers is of uit potje, warm of koud of grof of fijn, ze houdt haar mond dicht, en als hij uberhaupt al open gaat houdt ze haar mond open waardoor het er net zo hard uitloopt, of zoals sinds een paar dagen, ze slikt het niet door, waardoor ze gisteren dus echt bijna stikte in haar broccoli hapje! Mijn man schrok zich kapot !
Ze is nu bijna 6 1/2 maand, nog meer slechte eters hier ????

Ze groeit overigens goed, ze is precies gemiddeld en heeft zelfs lekkere bolle wangen ! Maar ja, ze eet dus gewoon heeeeel weinig.
Diksap en water moet ze trouwens ook niet, oh mijn hemel, dat word vast een opstandige peuterpuber met 2 jaar, whaaahaaa

Bianca

heyhey.

ik kan er niet over meepraten, nathalia eet/drinkt alles wat in haar mondje komt.
wil je alleen ff succes wensen.
t komt vast wel goed joh.
volgens mij is er, zolang ze niet afvalt, niks aan de hand qua eten. drinken wel want kinderen drogen heel snel uit.
heb je al eens appelsap of taksi ofzo geprobeerd?
(zelfde klaar maken als siroop, dus heel klein beetje sap en de rest water)
mischien gaat dat er wel in omdat het iets zoeter is?

nou, nogmaals succes ermee.

groetjes do

Hallo Bianca
Ik heb het probleem ook gehad met shanice ze dronk de flessen niet leeg wou geen frisosap of roosvicee en eten ging moeizaam. Maar afgelopen week dacht ik ook ik kan niet doorgaan om alleen melk te geven ik ga gewoon weer de frisosap halen en wat dacht je jou hoor ze dronk het en toen het op was was ze nog boos ook bij de vader dronk ze nog wel eens 60 cc roosvicee bij mij maar 30 of 40en het eten ook maar dat gaat nou wel goed ik denk dat het gewenningproces er misschien bij hoort dat het net even allemaal teveel is geweest eerst kreeg ze nog 4 flessen melk maar dan liet ze wat staan maar nu 3 en alles gaat op.IK had ook op een gegeven moment gewoon de mond opengedaan en anders hield ze het ook stijf dicht en ik denk ook het wennen van warme melk naar koele sap is ook een grote overgang.Ik zou zeggen blijven proberen er komt een dag dat ze echt honger heeft en de mondje wel open gaat.Ik snap dat je eigen zorgen maakt dat heb ik ook gedaan en desnoods telkens een pauze van 1 of 2 weken ertussen dat je wat nieuws introduceert .Ik zou zeggen veel succes ik hoor het nog wel groetjes lisette

Hoi

Tessa is nu een aardig goede eter, maar mijn oudste was ook erg moeilijk. Ik heb echt vanalles geprobeerd om haar aan het eten te krijgen. Afleiden met wat speelgoed, of de tv, of liedjes zingen, zelf een lepeltje geven, ga zo maar door, maar niks hielp. carlijn is tot een jaar een moeilijke eter geweest, maar ze dronk wel goed, en groeide dus ook prima. na een jaar is het gigantisch verbetert. ze is nu dik 2 jaar en eet echt bijna alles, alleen olijven en rauwe tomaat lust ze echt niet. verder is ze bijvoorbeeld dol op vis, en op lasanga. Ze is wat minder happig op rijst, maar eet dit ook wel.

Dus helaas voor nu geen tips, maar wel een succes gewenst, en hopen dat het later net zo'n makkelijke eter wordt als dat carlijn nu is.

groetjes grietje

Terug
Bovenaan