slechte drinker

Hallo iedereen,

Mijn zoontje is bijna 20 maanden. Al vanaf het moment dat hij gewoon 'met de pot mee eet' , en dus geen flessen melk meer krijgt, drinkt hij heel slecht. Als hij over de hele dag drie bekers drinken binnenkrijgt is dat al veel.
Zodra hij ziek is wordt dat nog erger en is het echt een strijd om te zorgen dat hij voldoende binnenkrijgt.
Zijn er ouders die dit probleem kennen, en misschien handige tips hebben om mijn zoontje aan het drinken te krijgen?
Alvast bedankt!

Groetjes rianne

 
Hoi Rianne,

Wij hebben ook een zoontje van bijna 20 mnd die niet veel drinkt. Ik zorg ervoor dat hij dmv yoghurt en pap extra vocht krijgt. Het vocht uit groente en fruit  kan je trouwens ook  meerekenen als vocht. Daarnaast vindt hij het heel interessant om uit een bidon te drinken. Ik doe daar wat water in en hij sjouwt er de hele dag mee rond en drinkt dan zo nu en dan wat slokjes(krijgt ie toch weer wat binnen).
Ik hou altijd goed zijn luiers in de gaten en die zijn tot nu prima.
Gewoon blijven stimuleren en je niet teveel zorgen maken denk ik.

Groetjes Marian
 
Bedankt voor je tips! Gelukkig zijn de luiers van mijn zoontje ook altijd oke, dus dat scheelt.
Ik ga nu ook maar eens proberen of hij een bidon ook zo interessant vind, het is natuurlijk wel iets nieuws, dus wie weet!

Groetjes Rianne
 
Hoi Rianne,

Onze dochter, inmiddels 2 jaar&3 mnd, is vanaf haar geboorte een zeer slechte drinker. Vooral met warm weer is dat erg vervelend. Ik geef haar dan regelmatig een waterijsje  (zelfgemaakt of verpakt), ze is er dol op en zo krijgt ze toch genoeg vocht binnen. Misschien een ideetje!

succes en groetjes,
Lou
 
waarom geefje dan niet gewoon een fles melk tussen door.
mijn dochter van 22 maanden krijgt ook nog steeds een fles anders drinkt ze niet (moet ik wel zeggen dat ze al een aantal maal opgenomen is geweest in het zieken huis met urine wege infectie) dus voor haar is het van dubbel belang dat ze goed en veel drinkt.
ik zou gewoon af en toe een fles geven.
 
hoi hoi,

wanneer mijn kleintjes slecht drinken geef ik ze tijdens de fles (die twee die ze nog krijgen) extra vocht, 20 tot 30 cc meer water. Ook geef ik ze meer fruit wat ik dan prak en aanleng met vruchtsap en water   Daarnaast probeer ik hen te stimuleren om mij na te doen om uit een gewone beker te drinken - 'kom drink eens net als mama...' , dit helpt enigszins - de kleintjes willen immers niets liever dan meedoen met de volwassenen.

groetjes steef
 
Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van ruim 2,5 en een dochtertje van 1,5 beiden slechte drinkers. De laatste tijd gaat het iets beter. Ik heb wel uitgeprobeert wat ze lekker vinden. Mijn zoontje houd meer van zuur (citroendrankjes) en mijn dochtertje van rode vruchten. Wanneer ik er zelf niet bij ben hebben ze een fles met rietje (antilek) en anders uit een pakje met rietje. De oudste doet dit door keurig de flapjes vast te houden zonder te knoeien en bij de jongste gebeurt en nog wel een ongelukje maar ze drinkt wel in een keer bijna een heel pakje leeg.

Sterke allemaal,
Efi
 
hoi. mijn dochterje van bijna 4 krijgt in de ochtent 2 kleine flesjes met melk of water of vruchtensap, de rest van de dag uit beker\bidon\of tuit zonder antilek. maar het belangrijkste is samen zitten en even rustig drinken,en niet eerder spelen dan het drinken op is. ze krijgt nooit een volle beker wnt 2x een klein beetje voelt voor hun veel beter en is overzichtelijker dan zo een beker vol .

succes peet.
 
Terug
Bovenaan