Slechte ervaring

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Vorig jaar zijn we begonnen met de vruchtbaarheidsonderzoeken in het ziekenhuis. Er zijn daar drie samenwerkende vrouwenartsen waarvan we met één arts slechte ervaringen hebben gehad.
Deze man kwam zo nors bij ons over, ik zal een aantal voorbeelden noemen.
Bv. tijdens gesprekken keek hij ons nauwelijks aan maar neusde grootendeels alleen  in het dossier.
Tijdens de echo's heeft hij ons niets uit zichzelf uitgelegt, maar we moesten er zelf om vragen.
En tijdens de samenlevingsonderzoek werdt die malle tang (zwanebektang of zo iets?) er zonder pardoes ingebracht, voor hetzelfde geld ben je erg gevoelig maar daar werdt niet naar gevraagt.
Ik vond het zo respectloos en heb er flink verdriet van gehad, mijn man adviseerde er iets van te zeggen maar dit kon ik niet.
We hadden hem een week later weer in een weekend en gek genoeg kwam hij veel vriendelijker over (misschien minder druk op dat moment).
Ik werk zelf in de ouderenzorg, ik moet er niet aan denken om mensen zo te behandelen.
Wie herkend dit en hoe zijn jullie ermee omgegaan?

Groetjes.

Hoi Annet,
Ik heb ook verschillende gyns gehad en 1 daarvan was ook een man. Vrouwen zijn wat zachter en weten wat ze mee kunnen maken. Die man was wat sneller, harder en legde alles heeeel snel uit, dat we in de auto zaten en alles moesten laten bezinken....en dingen vergeten waren te vragen. De keren daarna weet je wat je kunt verwachten en viel het wel mee. Hij is verder wel aardig. Vind het best wel moeilijk om het feit dat hij een man is en hij vaak de inwendige echo maakt, ben best preuts op dat gebied.......
Zit zelf toch ook in de gezondheidszorg haha, stom eigenlijk hoor.....

Hallo Deez,

De inwendige onderzoeken vond ik inderdaad erg vervelend en ben eerlijk gezegt ook best preuts hoor, maar mijn  man was mee en dat maakte het allemaal wat gemoedelijker.
Toch had  we meer betrokken willen worden tijdens de echo's enzo, dat had mij tegelijkertijd wat afgeleid van die vervelende onderzoek op dat moment.
Tijdens de baarmoederfoto hadden we een andere arts en deze was meelevend ( want het was pijnlijk) en betrok ons in wat er op de camera te zien was.
Als het goed is heb ik over veertien dagen de kijkoperatie (nog nooit geopereerd dus best wel eng allemaal), 't kan me nu niet schelen wie de operatie  doet want ik ben op dat moment uitgepraat.
Ach, als ik bedenk waar ik voor doe neem ik het maar voor lief in de hoop dat onze wens uit mag komen, die instelling  hebben we hier allemaal of niet?

Doei.......Annet

Terug
Bovenaan