slechte eter

Mijn dochter van 12 maanden eet nog geen boterhammen (alleen pap)ze wil ook alleen groentepotjes van 8 maanden. Als er te grote stukjes in zitten gaat ze enorm kokhalzen en wil ze niets meer eten. Ze heeft ook nog geen tanden. Ligt het daar soms aan.
Wie weet hier meer over???
 
Hoi,

Maak je vooral geen zorgen, als ze goed groeit is er niks aan de hand. Mij oudste dochter is nu 2 jaar en 9 maanden en ze eet pas sinds een paar maanden brood en dan alleen nog maar met pasta. Als je kind pap eet is het ook goed. Ook at ze in het begin alleen potjes en nog eet ze dit het liefste maar ze eet nu ook met de pot mee. Bouw dit gewoon rustig op en prak het eten in het begin zodat het op potjes eten lijkt. Er komt echt vanzelf een dag waarop ze met de pot meeeten en brood eten.
Succes Paulien
 
Ik zoek het hele forum af omdat mijn zoon ook geen brood wil eten en ook snel gaat kokhalzen van eten met stukjes. Alleen als ik er een soort soep van maak, eet hij het lekker op. Mijn zoon is bijna 11 maanden en eet met moeite een vierde van een boterham. Als ik pap maak zit hij snel vol. Meestal eet hij 120cc pap, dan wacht ik een uurtje en geef dan hele kleine stukjes brood. Fijn om jullie verhalen ook te horen en dat ik niet de enige ben met dit probleem. Het ligt in ieder geval niet aan tanden, want mijn zoon heeft twee onder en twee boven. Hij vindt stukjes gewoon niet lekker denk ik. Misschien kunnen ervaringen uitwisselen? Ik heb ook wel eens een boterham (hele) verpulverd in de staafmixer en daar wat melk overheen gedaan en hem dat opgelepeld. Dan eet hij wel een boterham op. Misschien is dat een idee voor jou anoniem?
 
Terug
Bovenaan