Slechte eter

Help! Mijn dochter van 7 maanden is echt een slechte eter. Vorige week ging het nog redelijk goed, maar nu gaat er geen fles meer leeg, sterker nog: als het aan haar ligt laat ze de helft staan. Aan het einde van de dag kom ik met moeite aan de 500 cc. Gelukkig eet ze haar fruithap en warme hap tot nu toe wel goed, maar ik ben bang dat dat straks ook ineens over is. Aanhouden heeft geen zin, want dan raakt ze geheel overstuur (en ik ook trouwens). Ze gedraagt zich verder goed: is vrolijk en slaapt als een roosje. Maar zo af en toe kan ik er even niet meer tegen! Wie heeft hier ook ervaring mee? (Eigenlijk hoop ik meer op een geruststelling!)
 
Hallo Nadia,

Mijn zoontje heeft dit ook gehad toen hij 7 maand was. Nu is hij 8 maand en is het weer over.
Volgens mij is het gewoon een periode waar zij doorheen moet.

Groetjes
 
Hoi,

Heel herkenbaar. Het gaat sneller over als je je niet meer druk maakt. Ze gaat vanzelf weer meer drinken en anders geef je gewoon wat meer ander sap. Ik vond dat eerst zonde (er had dan toch ook melk in kunnen gaan) maar hij ging alleen maar beter drinken. Geef je nog geen brood?
 
Hoi,

Onze zoon is bijna 8 maand en krijgt de laatste weken sowieso nog maar 500cc melk. Dit is in principe ook genoeg hoor!
Hij krijgt nog fruit, een broodje en z'n warme hap en als extra zuivel een beetje magere yoghurt, jammie!

Soms merk ik dat hij dorst heeft en dan krijgt hij wat water, sap of thee.
 
Terug
Bovenaan