slechte eter?!?

Mijn zoontje is nu vier maanden.
En dit is zijn voedingsschema:

18.30 100 cc (soms zelfs niet eens)
10.30 140 cc
14.00 160 a 180 cc
18.00 180 cc
21.00 200 cc papfles met drie scheppen rijstebloem
Hij slaapt dan door tot 18.30 's morgens

Als ik kijk naar wat de andere kinderen rond deze leeftijd krijgen, drinkt hij maar heel weinig. In de maand ervoor dronk hij telkens 160/170 cc.  Maar nu drinkt ie 's morgens erg slecht.Het lijkt net of hij 's morgens eigenlijk nog niet echt honger heeft. Zou het misschien handig zijn om van vijf naar vier flessen te gaan?
Ik geef hem nog geen fruit-of groentenhapje.
Wie kan mij helpen?

Groetjes Karin
 
Hoi

Nou een ding! Jou zoontje eet een stuk meer dan mijn zoontje hoor. Mijn zoontje at op vier maanden meestal maar 600 ml per dag. Ik ben toen ook overgegaan naar 4 flessen. Niet dat hij meer ging drinken, maar het was wat rustiger voor mij.

Geen zorgen maken hoor. Als hij gewoon vrolijk en tevreden is.....

Mijn schema was toen:
7.00 170 ml
10.00 fruit
12.30 135 ml
16.00 170 ml
20.30 170 ml.
Deze flessen dronk hij nooit allemaal leeg hoor

Succes
Caroline

 
hoi,

mijn dochter is bijna 4 maanden en ook een verdomd slechte eter in vergelijking met andere kindjes van deze leeftijd. Laatst heb ik ook mijn hele relaas op deze pagina gezet. Ik voelde me er gewoon onzeker door (en nog steeds wel een beetje). Maar sinds gister probeer ik het volgende:
08.00 - 150 cc  aanbieden, drinkt vaak maar 100 of 130 cc
10.00-11.00 6 lepeltjes gepureerde banaan
11.45-12.15 biedt 150 cc  aan met een maatschepje (van de nutrilonpoeder) nutrix, drinkt niet altijd alles
15.00 (dan komt ze zelf) 150 cc  aanbieden, hetzelfde liedje als de fles ervoor
18.00-19.00 biedt 150 cc  aan, meestal drinkt ze deze fles wel leeg
22.30 biedt 150 cc  aan, maar komt 9 van de 10 niet verder dan 100 cc.

Ook niet zoals het zijn moet, ik probeer het advies van de mede forum gebruikers maar goed in mijn oren te knopen en dat is; als zij aangeeft dat ze niet meer nodig heeft, dan heeft ze genoeg. En genoeg is genoeg...

Er komt vast wel weer een periode dat je niet weet hoeveel voeding je moet aanmaken om ze tevreden te stellen... Misschien heb je iets aan mijn schemaatje. Succes!
 
Oja, ik vergeet er bij te zetten, dat ik nu een maatschepje nutrix geef om haar daaraan te laten wennen. Want 2-3 volle eetlepels is meteen zo'n overgang. Verder heb ik bij de laatste fles soms echt een fanfarekorps nodig om haar wakker te krijgen. Maar omdat ze toch matig drinkt, biedt ik die fles wel steeds aan, want alles wat ze binnen krijgt is dan mooi meegenomen. Ik zou als ik jouw was ook gewoon eens kijken hoe de kleine op een fruithapje reageerd...

Groetjes,

Petra
 
Terug
Bovenaan