slechte eter

mijn zoontje van 3 jaar wil alleen maar potjes eten. Vers fruit en boterham dat eet hij wel maar het avond-eten gaat er nooit in. Ja friet en pannenkoeken (lekkere dingen dus!) maar aardappels vlees en groente zet ik voor hem neer hij kijkt en zegt" hoeffe niet meer" ik laat dit 20 minuten voor hem staan en dan haal ik het weg. Als ik hem de kans geef drinkt hij de hele dag door. Wie heeft tips voor mij en mijn kleine moeilijke eter?

ik weet precies wat je bedoelt! ik heb een dochtertje van 3 jaar en die eet ook niks alleen dus lekkere dingen! gister heb ik voor het eerst 2 hapjes aardappel naar binnen gekregen! Ik kreeg het advies van het consultatie bureau om een groot bord neer te zetten met een klein beetje eten en dan zeggen dat ze dat op moest eten eerder mag ze niet van tafel. ik weet dat het moeilijk is maar het helpt wel. me dochtertje eet nu haar boterham wel op(wat ze voorheen niet deed). Het is moeilijk om vol te houden maar je kan het proberen, maar dan moet je ook echt niet van tafel gaan. de eerste dag zat ik anderhalf uur aan tafel en dat vind mijn dochterje erg vervelend. ik hoop dat je er wat aan hebt. ik hoor het wel als het gelukt is.

groetjes lisette

ook ik weet wat jullie bedoelen. mijn dochter is al bijna 5 jaar en eet ook nog hoofdzakelijk olvarit macoroni van 12 maanden en bruine bonen. De laatste tijd gaat het iets beter.Ze gaat steeds meer anderen voedingstoffen proberen zoals aardappelbolletjes,pannekoeken met kaas of stroop, witte rijst,fruittoetjes. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt.Ik vindt gezelligheid aan tafel belangrijk. Ze is verder gezond en groeit goed. Wel geef ik een multi vitamine pil voor de zekerheid. Verder drinkt ze regelmatig vruchtensap en yoghurtdrinks hierin zitten ook goede voedingstoffen. Mij advies is maak je niet te druk je kind krijgt meer goede voedingstoffen binnen dan je in eerste instantie denkt. En op een gegeven moment gaan zonder strijd steeds meer soorten eten proberen. Veel succes.

hallo Ik herkende je probleem meteen.
Ik hou het altijd gezellig aan tafel, dat is erg belangrijk anders gaan ze een hekel aan eten krijgen, Alleen niets, en dan echt niets tussendoor geven, ook geen fruit, als het even kan.
Het eten een beetje kleurrijk opdienen en je zult zien dat het na een paar dagen beter gaan. Niets tussendoor geven en even heel consequent zijn. Mijn zoon eet nu alles, en ik ben geen superstrenge moeder!!! heel veel succes toegewenst

MIjn kind eet niks, ALLEEN lekkere dingen, wordt hierboven geschreven.
Tsja , dan kan ik alleen maar denken.
Dat je dat er zelf naar hebt gemaakt, en dat je een beetje strenger moet zijn.
Slechte eters kweek je zelf, en mijn kinderen eten alles, en ik heb ze nooit iets gedwongen.
Alleen mezelf consequenter opstellen!!!!

Nou sorry, maar dat ben ik helemaal niet me je eens. Consequent zijn wij zeker als het om avondeten gaat. Maar mijn zoontje, 4 jaar, weigert resoluut. Alles hebben we geprobeerd, gelijk naar bed, geen tussendoortjes, geen snoep, koekjes of fruit, niets! Ik word zo moedeloos van die moeders die kinderen hebben die gelukkig wel netjes eten, maar dan gelijk denken dat het aan de ouders ligt. Kom op zeg! Je kunt er pas over meepraten als je zelf met deze problemen te kampen hebt gehad. Anders niet!

Hoi Catheleyne en Lisette
Ik heb precies hetzelde probleem dat ik heb beschreven op het peuterforum over mijn dochter van drie jaar.Ik geef ook maar een potje macaroni,komkommer( ook al bestaat dit aleen uit water..).Ik geef tussendoor maar van die ligakoeken en danoontjes.Als je kind echt van het warme eten niks eet ga je je zorgen maken en ga je vanzelf wel tussendoor als bijvoeding wat geven je moet toch iets.Die mevrouw anoniem heeft lekker praten met haar makkelijke eters.Ik ga ook van die multivitaminen kopen goed idee.

Mijn zoontje heeft hetzelfde probleem. Hij drinkt ook enorm veel. Nu krijgt hij om drie uur nog een beetje drinken en daarna niets meer tot we eten gaan.En ook niets meer te eten natuurlijk . En het gaat wonder boven wonder erg goed. Ik de zomer wordt het een beetje moeilijker, omdat ze dan natuurlijk wel wat extra vocht nodig hebben. Misschien heb je dit al geprobeerd, maar veel succes.
Groetjes Renate

Terug
Bovenaan