slechte eter

De Kinderen van mijn partner heb ik recent leren kennen. Ze zijn 7 en 4. Het meisje van 7 eet heel slecht. Simpele dingen zoals boterhamvlees, spaghetti eet ze niet. Alles is niet leker. Ze weet zelfs niet eens wat paté is?? Mosselen, Oesters, Olijven, Ansjovis, franse kaas, vindt ze heerlijk. Ook haar ontlasting is net chocolade melk en ruikt heel zuur. Volgens mijn partner heeft ze dit al een aantal jaren. Hoe krijg ik haar zover voedzaam voedsel binnen te krijgen, zonder dat het een strijd gaat worden en ze dadelijk het niet meer leuk vind om naar papa en ik te komen en liever gewoon bij Mama blijft. Maak me zorgen om haar gezondheid op deze manier. Ze vindt de normale basis dingen niet lekker. Wat mowe ik doen om op een normale en niet echt dwingende manier haar eetgewoonte te veranderen?? Haar broertje van 4 stopt nu ook al met eten als zij zegt : ik vind het niet lekker:

HELP??

Misschien kun je samen met haar eten maken. Combineer dingen met elkaar. Met pasta en franse kaas kun je heerlijke gerechten maken. Begin elke keer met een klein beetje van iets nieuws en breid dat langzamerhand uit. Elke keer een hapje meer. Dingen die mijn dochtertje van 4 nog niet eet, moet ze elke keer proeven. Ik heb zoiets van, zo lang ze er niet van gaat kokhalsen is het een kwestie van iets leren eten, wil nog niet zeggen dat ze er een heel bord van op moet eten.
Sterkte en succes !

Mosselen, Oesters, Olijven, Ansjovis, en Franse kaas, daar is in principe niets mis mee hoor. Voedzaam genoeg. Bij ons thuis zijn zo ook heel populair en je krijgt er niet noodzakerlijkerwijs vieze ontlasting van. het is wel lastig als het het enige is wat ze eet, maar er zijn prima pasta's te maken met olijven en ansjovis, met mosselen. Brood eet ze dan niet met vlees erop, maar met Franse kaas, daar is ook niets mis mee hoor.
Mijn zoontje eet alles, maar mijn dochtertje is een lastige eter (het eerste wat zij at met 7 maanden waren ook mosselen en olijven, en daar bleef het lange tijd bij) en wij zorgen er voor dat er altijd iets is wat ze lust aan tafel, maar laten haar ook dingen proberen (vaak mislukt dat hoor). Populair zijn nu groenten als zeekraal en lamsoor (net als olijven zout en vet, want we bakken ze) en dat gaat dan door de pasta--geen spaghetti, want dat wordt een knoeiboel. Verder houdt Ella veel van haring en ook andere witte vis, liefst met een sausje en niet te droog. Laatste redmiddel als alles mislukt is komkommer.
Wij betrekken haar ook bij het koken, en laten haar nog wel eens uit de pan proeven--dan heeft ze nog niets gegeten, dus honger, en dan wil ze nog wel eens wat proberen.
Voor de rest: hou het vriendelijk en vrijblijvend, ze kent je nog niet zo lang, dus als er druk wordt uigeoefend laat je partner dat dan doen.

veel succes,
michelle.

Ik ben een dieetiste.
Als ze maar genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt is het goed. zorg voor voldoende vitamines,mineralen e.d. het geeft niks als ze bijv. maar 1 broodje eet.maaaaar als het maar een bruin broodje is met beleg.ook geeft het niet als ze maar 1 aardappel eet, maar als ze die maar neemt met een hap groente.

geef anders wat kindervitaminen, bijv. dagravit of davitamon.

Groetjes Moon

Ik vind het heel goed bedoeld van je dat je nu als partner van de vader ziet wat de kinderen eten vaker ziet een eigen moeder dit zelf niet meer uit gewoonte, zoals met zo veel dingen die je zelf niet meer opvalt omdat het een gewoonte is.
is het dan misschien niet beter dat je eerst contact met de moeder opneemt en jouw gedachten er over uitlegt zonder kwade bedoelingen want als ze terug gaan vallen ze weer in het oude patroon omdat de moeder er niks van weet en daarbij doe dit dan gelijdelijk aan en niet van het ene moment op het andere.
Het kind weet niet wat er gebeurt als het hele eetpatroon ineens wordt veranderd ja bij die gedachten krijg ik al de kriebels en ikzelf eet ook liever wat ik lekker vind en haar lukt het om iedereen zo ver te krijgen dat ze het ook nog maken voor haar.
knap toch. slimme meid
dus pak die slimme meid net zo slim terug en doe het dan op een speelse manier samen koken na overleg natuurlijk met haar moeder want die heeft haar natuurlijk nog niet door.
Enne doe het rustig aan je hebt ze net leren kennen.
en zorg ervoor dat ze niet drinken voor het eten en willen ze wel drinken water is dan ook goed.
en als de grote zus zegt dit lust ik niet hemel het broertje juist op door te zeggen ja maar jij wel he.
en als ze het eten zelf hebben gemaakt ook het broertje kan meehelpen zullen ze dit met trots opeten

succes

Terug
Bovenaan