Slechte eter?

Ik vind Caspar eigenlijk best een slechte eter. Maar vraag me af of dat dat bij andere kindjes ook zo is. Wat is normaal voor deze leeftijd? Hij is vrij kieskeurig in wat ie wel en niet wil. Niet willen is mond dicht en nee schudden (wat ook weer wel heel grappig is). Hij gruwelt van tomaat (hard en zacht, warm en koud). Komkommer is ook helemaal niets. Eigenlijk alle groenten die wat harder zijn, zijn niet zijn favoriet. Met pannenkoeken wordt gegooid i.p.v. gegeten. En potjes vindt ie duidelijker lekkerder dan met de pot mee eten. Ik zit ongeveer op de verhouding 1/4 potjes, 3/4 mee eten. Een beetje afhankelijk van hoe het loopt. Vlees behoort ook duidelijk niet tot zijn favorieten. Niet bij de avondmaaltijd en niet op het brood. Vis dan weer wel. Daarnaast duidelijk voorkeur voor zoet i.p.v. hartig, maar dat lijkt me normaal. Die kieskeurigheid geldt ook voor fruit. Met meloen bv hoef ik niet aan te komen. Net als met druiven. Kortom hoe zijn jullie ervaringen?

Uuuuh op rode kool na heb ik hier een kliko in huis haha
Hij eet eigenlijk alles en gruwelt van potjes inmiddels dat wilde die echt niet meer dus van elke maaltijd dat ik wat over heb vries ik wat voor hem in zodat ik wat voor hem heb als we bijv friet eten(hij krijgt wel een paar pinnekes maar niet als volledige maaltijd) of als hij naar de oppas is.
Ik zou gewoon proberen van elke maaltijd een feestje te maken en een beetje tegemoet komen in zijn favoriten.
Ik ben echt een fel tegenstander van strijd om/tijdens het eten.
Net zolang in de kinderstoel tot het bord leeg is lijkt mij nu nog nutteloos! Maar goed dat is persoonlijk hoor!
Als je denkt dat het wel erg weinig is wat tie binnen heeft gehad kun je vlak voor het slapen gaan nog een ontbijtkoekje geven of een banaan.
Maar dat zou ik niet aan tafel doen want dan denkt tie als ik niet eet krijg ik wel wat anders.
Wanneer het geeft als alles is opgeruimd enz hebben ze niet de assiciatie meer met het avondeten.
Niet tobben hoor ze pakken wel wat ze nodig hebben en de voorkeuren zeggen nu nog niet heel veel....

liefs louise

hier ook een afvalbak, eet ook alles eigenlijk wel op idd de komkommer en tomaat na. eet ook niet uit het vuistje rauwkost. zou het gewoon af en toe aanbieden en zeker geen strijd aangaan, verlies je toch en de gezelligheid wordt er niet beter op.

Hier ook z'n kliko op gekookte aardappels en andijvie
Ook al heeft hij eergisteren uit zich zelf 4stukjes aardappel gegeten dus misschien komen we er nog haha

Hier wordt alles gegeten, met een voorkeur voor hartig en bitter. Zoet heeft hij dan minder graag en zijn fruit dus ook. Maar het gaat allemaal naar binnen. Kaas en melk daarentegen krijg ik er niet in, dus hij krijgt nog steeds opvolgmelk. Nu lusten wij beiden ook geen kaas of melk dus heel vreemd vinden wij dat niet en zijn beide van mening dat ie dat ook gewoon niet hoeft. De voorkeur van eten heeft ie in ieder geval echt niet van mij. Geef mij maar pasta en rijst en veel zoetigheid. De heren zijn van het hartig en bitter. (en helaas aardappels)

Evy is ook een alleseter. Al zijn er dagen bij dat ze minder eet maar dan heeft ze of last van haar tandjes of ze voelt zich niet zo lekker.
Ze eet met de pot mee, maar eten uit een potje vind ze ook geen straf. Fruit vind ze heerlijk, maakt niet uit wat. Met avondeten is ze wel iets kieskeuriger. Dan eet ze het liefst aardappelen met groente en vlees, maar de rest gaat er ook wel in al is het met iets meer moeite. Fan zijn van aardappelen zal ze wel van haar vader hebben, ik eet veel liever rijst.

hier ook niet een hele goede eter hoor....

Hier krijg ik er met pijn en moeite een boterham in. wel inclusief korstjes. maar meestal eet hij maar de helft. Fruit daarintegen is ie echt hartstikke stapeldol op. alleen kiwi wil ie niet eten. wat ook echt verafschuwd word is ei. en dat terwijl alex en ik er beide dol op zijn. Verder met avondeten, heeft jorn het liefst potjes! ipv zelfgemaakt eten. gewoon rundvlees wil ie niet hebben maar sperziebonen is ie dol op. aardappelen hoeft van hem ook niet.
Hier word ook met pannenkoeken gegooit. maar eerst eet hij er wel van. eigenlijk word hier met al het eten gegooit.... dan wil hij het niet meer hebben.... maar goed. dat zal wel over gaan... ik maak me niet al te veel zorgen erover. hij krijgt wel voldoende binnen. anders hoor je ze wel piepen. hij geeft trouwens wel zelf aan als ie wat lekker wil hebben. gaaat dan naar de kast of de koelkast en roept diee!!! en grijpt met zijn handje. als je hem zijn gang laat gaan pakt ie zelf een koekje of fruit. als hij erbij kan. hahhaha... hij heeft namelijk door dat als ie een krukje ervoor zet hij er bij kan. boefje!

Terug
Bovenaan