slechte eters opgelet!!

Hallo,
Ik ben een dieetiste, en heb een advies voor de slachte eters.

Zorg ervoor dat je kind van het eten tenminste 1 hap neemt. doet ie dat? dan prijs je hem/haar de hemel in.
Geef ze het lievelingstoetje, en laat je kind aan tafel eten, niet bij de t.v.

Als ze zo'n 7 jaar zijn begrijpen ze dat ze hun bordje leeg moeten eten. schep een heel klein beetje op!! als dit op is werkt dat bevorderend van: ik wil nog een beetje!!"

Moeders HOUD MOET! dit probleem komt heel vaak voor!! moeders raken er gestresst door, echt je pakt je kind er niet mee om straf te geven, werk met beloningen!! dat bevorderd het eten.

1 ding nog: WEET ALS EEN KIND 1 HAPJE NEEMT VAN ALLES WAT IE KRIJGT, EET IE GOED!!!!! zorg wel voor voldoende vitaminen, mineralen e.d. geef anders davitamon of dagravit.

Succes!! mochten jullie nog vragen hebben over voedingen, ik lees vanaf nu dagelijks mee hier!!

hoi. het gaat mij niet zozeer om de vit. die zitten ook in een pilletje. het gaat me meer om de calorien omdat ik denk dat ze magerder wordt. ontbijt kan ze wel een uur over doen en dan is het een droge boterham (gaat het best) en een glas melk. of ik op school kies voor een stevig tussendoortje (liga en jochidrink) of een klein biscuitje met limonade, ze eet smiddags op school bijna niks. 2 hapjes brood en pakje jochidrink. ze vind het wel leuk om op school te eten maar smiddags is ze dan helemaal op. de juffrouw dacht ook dat het lag aan energie tekort. alle eetmoeders letten erop maar het helpt niet. en dwingen kan niet.ik zoek dus iets waar ze de hele middag op school genoeg aan heeft al is het een gevulde koek. sávonds thuis haalt ze het wel in met warm eten, dus het gaat echt om de middag op school zodat haar concentratie er niet onder lijd, zoals nu.

ik heb niet heel erg te klagen over het eetgedrag van mijn kinderen van 3 en vijf jaar. Maar dat komt ook doordat ik ze voor de keuze stel: Wil je wat lekkers, dan eerst fruit en gezond eten.Ik probeer met praten en uitleggen (je wilt toch groot en sterk worden) ze duidelijk te maken hoe belangrijk het is goed (niet zo zeer qua kwnatiteit, maar kwaliteit) te eten. je krijgt zo wel dat ze fruit eten en dat ze wat later zeggen: mag ik nou lekkers? Voel me dus niet zo prettig bij deze aanpak. kan het ook anders of kan ik het zo houden?

mijn zoon van vijf en half eet bijna niks meer.
vroeger at hij heel veel en alles vond hij lekker en nu eet hij bijna niks tot niks.
s`morgens eet hij niks krijg het er niet in ook geen een hapje brood verstopt hij dan.
wat anders s`morgens krijg je er ook niet in.
op school geef ik hem een kinder crosantje mee en daar eet hi twee hapen van.
thuis eet hij weer niet en warm eten een paar hapjes maar.
snoepjes krijgt hij bijna niet meer alleen als hij ergens anders speelt dan krijgt hij wel wat .
hij wordt magerder en ik kan er niks aan doen niks helpt.
de hemel in prijsen dan gaat hij nog slechter eten.
heb je nog tips?
een moeder die het zwaar in ziet.

Onze dochter van 4,5 jr eet nooit groenten. Hooguit af en toe een beetje rijst. Ze weegt 15/15,5 kg en is 106 cm lang. Ze eet 's morgens wel 1 boterham met worst + een glas lessini, 's middags ook 1 boterham met worst of smeerworst of smeerkaas en een pakje melk en 's avonds 2 boterhammen 1 met zoet en 1 met hartig, verder eet ze 1 keer per dag fruit en krijgt ze een superted vitaminebeertje. Wij maken ons een beetje zorgen dat ze nooit groenten eet. Terecht? Of krijgt ze nu toch wel genoeg binnen.

Terug
Bovenaan