<p>Hallo mama's,</p><p>Ik ben er weer om mijn hart te luchten. De laatste tijd is mn zoontje van bijna 14 maanden heel erg veranderd tegenover mij. Ik ben een thuisblijfmoeder, dus ik ben altijd samen met hem. Hier komt het, als mn man thuis komt van werk is het alleen maar papa schreeuwen en aan hem hangen. Bij mn schoonouders moet hij altijd mn schoonmoeder hebben of mn schoonzusje,hij hangt dan letterlijk aan hun benen van 'pak me op'. Van mij moet hij niks meer weten. Sterker nog hij duwt zichzelf weg als ik hem wil vastpakken. Nou maakte mn schoonvader laatst een opmerking wat best pijnlijk was. "Hij wilt de hele tijd naar zn vader en .... en ... van jou moet hij niks hebben. Geen wonder ook als je hem zo behandeld". Niks van gezegd omdat wij niet echt een goede band hebben. Ik kan streng zijn ja, niet alles mag hij direct van mij, heb veel grenzen, huilen is niet meteen een reden voor mij om mn zoontje op te pakken etc (pijn of ziekte is anders natuurlijk). Ben ik nou echt veel te streng? Zn eerste woordje was mama en dat riep hij altijd, nu zeker al een maand of 2 heel moeilijk of niet. Het voelt gewoon slecht. Ook omdat hij letterlijk niet naar me toekomt of altijd iemand anders wilt. Ben thuisgebleven omdat ik niet wou dat hij op zou groeien op een opvang met beide werkende ouders, of ergens anders waar werd opgepast. Ben zelf zo opgegroeid en vond het niks. Maar nu ik dit zie zeg ik toch had ik misschien maar beter kunnen werken? Hij hoeft toch niks van me te weten.. Het is best een kut gevoel. </p>