Slechte moeder..

Lieve mama’s,

Ik voel me echt zo zwaar kloten..
Mijn zoontje is 2 jaar en 2 maanden met een enorm pittig karakter. Hij staat heel de dag aan en vraagt super veel aandacht van mij. Ik ben altijd blij als hij ‘s avonds weer in bed ligt. Hij slaapt over het algemeen best goed, alleen de laatste nachten is hij best vaak wakker. Ik heb nog geen oorzaak kunnen ontdekken. Op dit moment ben ik bijna 30 weken zwanger van ons tweede kindje en ik ben zo moe!!! Vannacht was weer drama en rond 5 uur was ik er klaar mee en ben ik best boos geworden. Het was alles bij elkaar, paar slechte nachten, vele aandacht overdag en de zwangerschap..
Mijn man is nu met hem beneden en ik lig nog op bed, tranen met tuiten. Ik voel me zo rot nu en zo’n slechte moeder!

Dont know wat ik met deze post wil bereiken maar moet het even kwijt. Zal mn kleine mannetje zo even plat gaan knuffelen…
 
Ach lieverd! Wat heftig om 30 weken zwanger te zijn met zo'n kleine druktemaker om je heen! Ik kan me best voorstellen dat je een keertje je geduld bent verloren hoor. Fijn dat je man hem nu even kan opvangen. Probeer wat uurtjes te slapen en geef hem dan een dikke knuffel. Die kleine man is het zo weer vergeten hoor dat je boos was. Die voelt echt wel hoeveel je van hem houdt!!!!
 
Herken t helemaal. Mijn oudste was ook net 2 toen ik 36 weken was. Is heel pittig idd. Hij is nu 2.5 en het is een super lief kind en yege zijn broertje ook een schat. Zolang je zelf ook maar spijt hebt van hoe je deed tegen hem is het goed en zeg ook sorry tegen je kind. Luchte mij ook enorm op altijd en je kind leert dat dan ook gelijk goed
 
De mooiste les die je je kind kan geven, is dat fouten maken mag en je het daarna weer goed moet maken. Maak je echt geen zorgen, kinderen kunnen hier echt tegen af en toe…
En die hormonen doen ook echt wat, vergis je niet!
 
Ach elke moeder verliest wel eens haar geduld of wordt onterecht boos of schreeuw tegen haar kinderen. Gebeurt mij bijna wekelijks denk ik...

Mn dochters zijn ondertussen bijna 4 en net 2 jaar. Leeftijdsverschil is 21 maanden. Meeeen, dat eerste jaar met 2 kinderen vond ik echt pittig en ik ben zo vaak onterecht boos geweest. 1x m'n oudste dochter zelfs een klap gegeven die ze echt niet verdiend had, alleen maar omdat ze vreselijk zat te drammen en de baby bleef maar huilen. De prikkels werden me teveel. Ook wel eens keihard naar boven gerend en beide kinderen krijsend beneden gelaten voor 2 minuten, gewoon omdat ik even moest kalmeren omdat ik anders onterecht zou gaan schreeuwen ofzo.

Het leven met kinderen is niet altijd leuk, soms verlies je je geduld. En zeker nu hoogzwanger en straks met 2 ukkies is het pittig! Elke moeder zal dit wel eens hebben, maar het maakt je geen slechte moeder. Ze krijgen er niks van als je een keer boos bent of uit je slof schiet hoor!
 
Och lieve mama, we hebben allemaal zo onze momenten.

Ik heb onze dochter wel eens meegenomen naar buiten savonds laat om te kijken of er nog andere kinderen aan het spelen waren. Niet dus, dus zij moest ook maar direct gaan slapen.

En voor een paar weken terug bleef ze schreeuwen snachts. Ik heb haar in de auto gezet en op een lege parkeerplaats samen met haar geschreeuwd. ‘Als je wil schreeuwen kan dat nu, zo thuis wil ik je niet meer horen!’ Kind was zo onder de indruk van mij dat ze de rest van de nacht muisstil was.

Wees lief voor jezelf vandaag. Je hebt het blijkbaar even nodig. Kun je wat hulp krijgen zodat je wat slaap kunt pakken? Of kan je zoon een extra dagje uit spelen zodat je echt even alleen aan jezelf hoeft te denken?

Je bent echt geen slechte mama!
 
Idd. Op de dagen dat je het echt ff niet trekt. De oudste nachtje bij opa en oma laten slapen? Krijgt de oudste ook even vol de aandacht weer. Voor iedereen soms beste als je ff rust hebt van elkaar ook.
 
Bedankt allemaal voor de lieve woorden! Ik voel me een stuk beter. Vandaag veel frustraties gehad, hij zit echt in de fase van uittesten en “nee”. En we waren allebei ook moe denk ik. Maar gelukkig ook veel kusjes en knuffels gekregen. Nu ligt hij lekker te zingen in zijn bed. Hopen op een betere nacht en morgen hebben we nog een leuk dagje dierentuin voor de boeg. Erg veel zin in!

Ben wel erg blij te lezen dat ik niet de enige ben die het geduld af en toe verliest.
 
Terug
Bovenaan