Slechte Nipt, wel goede 13 weken echo

Hi,

Ik ben benieuwd of er ouders zijn die ervaring hebben met een slechte nipt uitslag maar uiteindelijk wel een positieve 13 of 20 weken echo hebben gehad? Hoe is dat verlopen?

Wij moeten terugkomen voor de 20 weken echo en dan beslissen of we een vwp willen.
Ik twijfel hier erg over.
Bij ons is een afwijking gezien op trisomie 13. 50 procent kans dat het klopt wat de nipt weergeeft. 50 procent kans van niet…..

Geen ervaring, ik heb even opgezocht wat het is. zelf zou ik denk ik gaan voor vwp voor meer zekerheid.
Ik hoop voor je dat het die 50% kans van niet is.
Sterkte.

Ik heb er geen ervaring mee maar lees dat er verschillende varianten zijn qua mate. Volledige trisomie 13, gedeeltelijk met ook meer of minder zichtbare afwijkingen. Als ik in jouw positie zat zou ik ook een vruchtwater punctie willen. Laat je goed voorlichten welke uitkomsten mogelijk zijn als kindje idd toch deze afwijking blijkt te hebben. Als de echo goed was, welke risicos zijn er dna nog . Wil je het dan met meer zekerheid weten? Het is en blijft een kindje om van te houden maar als het niet tot nauwelijks kans van leven heeft of kwaliteit van leven gering is. En met welke reden wilde je de nipt laten doen? Hoe stata je man er in. Hoop lastige zaken om over na te denken

Als het kindje geen kans heeft dan laten we het afbreken. Hoe welkom het kindje ook is/was :(.
mijn grootste angst en nachtmerrie is dat het kindje gezond is en ik een miskraam krijg door de vwp. kans is 1 op 500.
trisomie 13; 1 op 10.000 en dit is ons nu ook gebeurt (althans uit de nipt naar voren gekomen) dus de keuze is een dilemma.