Slechte reactie op melk

Hallo Dames,

Ik ben morgen 14 weken zwanger en sinds een week lijkt het alsof ik niet meer zo goed tegen koemelk kan. Voor mijn ontbijt (melk met cornflakes) voel ik mij beter dan daarna. Ik word daarna misselijk, krijg een hele slijmerige droge mond, buikpijn en soms ook buikpijn dat ik ervan naar de wc moet. Vanaf morgen ga ik in ieder geval iets ander proberen voor ontbijt, maar vroeg mij al of meerdere dames wel eens hebben meegemaakt dat ze ineens minder goed tegen bepaalde producten kunnen?

Ja, heel herkenbaar. Hoort erbij dat je ineens niet meer tegen bepaalde producten kan. Standaard zwangerschapskwaaltje. Ik had het met alle vette producten. Er is een oplossing: Voorlopig even geen melk drinken. Probeer het met yoghurt of vla. Blanke vla helpt goed tegen misselijkheid.

Liefs Anna

Hi Anna,

Bedankt voor je reactie, vandaag gewoon met een broodje ontbeten en ben daar minder misselijk van dan van de melk. Gek dat je ineens bepaalde producten slecht kunt verdragen. Ik zal eens blanke vla halen, kijken of dat beter tegen de misselijkheid helpt.

Terug
Bovenaan