Slechte slaper 2,5 jaar

Mijn dochtertje heeft eigenlijk nooit "doorgeslapen". Telkens waren er periodes van 2 a 3 dagen dat ze achter elkaar doorsliep van 22:00 tot 07:00 en dat gaf ons hoop. Buiten die korte periodes wordt ze vrijwel iedere nacht minimaal één keer rond 03:00 wakker en roept ze ons. Als we niet komen gaat ze keihard huilen. Zo hard dat ik mij schaam voor de buren en haar ga halen. Wat ik de laatste tijd probeer is naast haar bedje zitten tot ze weer in slaap valt en dit gaat meestal wel goed. Het kost wel tijd en ik kan dan zelf moeilijk slapen.. Haar vader heeft minder geduld en neemt haar gewoon mee waardoor ze het wel blijft proberen. Ik ben 5 maanden zwanger en eigenlijk echt heel bang dat ik het bij de geboorte van de 2e niet ga trekken en weet eigenlijk echt niet meer wat te doen. Iemand ervaring/tips?

Bij met die leeftijd nog zo slecht slapen zou ik echt een slaapcoach in de arm nemen.

Kan het zijn dat één van jullie buren bijvoorbeeld nachtdienst draait en rond 3 uur 's nachts thuis komt of vertrekt? In dat geval kan het helpen je kunt een uur eerder of een uur later naar bed te brengen zodat ze op dat tijdstip dieper slaapt.

Terug
Bovenaan