slechte uitslag 20 weken echo

hoi

we hebben vorige week donderdag de 20 weken echo gehad. Alles zag er normaal uit, op een vlekje op het hart na en daarvoor moesten we gisteren naar Nijmegen. Daar kregen we na de echo te horen dat ze van het witte vlekje niet veel meer zagen en onze 1e reactie was: dat is toch goed dan? Maar nee, de echoscopiste zei dat het heel krom is: het witte vlekje was wel weg  maar toch hadden ze een hartafwijking gevonden!! Er zit een gaatje bij de linker of rechter ( ? ) ventrikel en de aorta lag te ver voorover. Precies hebben we het verhaal niet in ons opgenomen. Na het woord "hartafwijking"stort je roze wolk naar beneden en kwam de info niet echt meer binnen. Ze raadde ons aan om een vruchtwaterpunctie te doen om te kijken of er Syndroom van Down of iets dergelijks aan de hand is. Volgende week donderdag hebben we een afspraak met de kindercardioloog en hopen we al wat uitslagen te krijgen. Ik ben dan 23 weken zwanger dus als we dan nog een keus moeten maken hebben we niet lang meer.......

Zo moest het even kwijt hoor. Ik wil iedereen op het hart drukken dat je heeeeeel erg blij moet zijn als er niks is in eerste instantie en vooral lekker moet genieten van je zwangerschap. Gelukkig hebben we al een dochtertje van 2 jaar die ons zonnetje in huis is en ons erdoorheen sleept. Spannende week dus......

liefs van mij

Hoi,

Goh dat is schrikken zeg.........
Ik denk dat ik voor iedereen spreek, als ik zeg dat we heel erg met jullie meeleven.
Ik hoop voor je dat het gesprek volgende week iets possitiefs mag bevatten.
Want misschien is de afwijking aan het hart goed  te opereren.

Het beste wat jullie kunnen doen is afwachten en veel possitieve gedachten creeeren.

Veel sterkte!

Gr,
Sonja

Hoi,
Heel veel sterkte te komende week, wachten duurt altijd lang. Schrijf alles op wat je wilt vragen zodat je geen dingen vergeten bent als je weer thuis bent,
Nienke

Dat is even schrikken, pfff, spannende week hebben jullie nu te gaan. En dan duurt een week opeens heel lang. Ik hoop, net als iedereen denk ik, dat het mee zal vallen en je toch nog goed bericht krijgt.

Alice
www.hetgrotewonder.web-log.nl

Terug
Bovenaan