slechte uitslag nekplooimeting

A

Anoniem

Guest
Ik ben afgelopen dinsdag voor de eerste echo naar de verloskundige geweest. Nadat we al snel het hartje zagen kloppen, vroeg de verloskundige echter hoe wij tegenover prenataal onderzoek stonden. Op mijn reactie dat als er aanleiding voor is, dat we dat graag onderzocht wilden hebben, kregen we al snel te horen dat er grote reden was voor haar om te denken dat ons kindje een chromosomale afwijking zou hebben en dat ze ons zo snel mogelijk naar de gynaecoloog wilde doorwijzen. De volgende dag zaten we al in het ziekenhuis, waar de ze ons lieten zien dat ons kindje erg veel vocht in de nek heeft. Bij een gezond kind zou dit minder dan 3 mm moeten zijn, bij ons is het 5,5 mm...een groot verschil dus. Verder is er ook nog een soort prop te zien, waarvan ze niet weten wat het is, het kan een kluwen bloedvaten zijn, een stukje placenta of een afgestorven tweeling. Ik ben naar huis gestuurd met de mededeling dat ik de natuur even de kans moet geven en over 9 dagen krijg ik weer een echo. In de tussentijd moet ik rekening houden met de meer dan reeele kans dat ik een miskraam kan krijgen. Daar zit je dan........moet ik al beginnen met afscheid nemen? Hoe groot is de kans dat het vocht is afgenomen over 9 dagen? Is die kans er uberhaupt dat het nog zoveel af kan nemen? Ik heb het internet afgespeurd en kan er zo weinig informatie over vinden....is er iemand die me hier meer over kan vertellen..eigen ervaringen misschien?
Barb 11 weken

Hallo,

ik kan je helaas geen informatie geven, maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen. Ik hoop voor je dat alles helemaal goed komt.

Veel liefs van Marloes

Terug
Bovenaan