Slechte uitslag nipt

<p>Hallo allemaal,</p><p>Wij hebben de nipt laten doen, gisteren is hier een uitslag van gekomen; namelijk trisomie 21.</p><p>Zijn hier meer meiden die dit ook hebben gehad? En hoe ging dit verder?</p><p>Wij kunnen pas maandag contact krijgen met het Erasmus en dan hopen dat we snel terecht kunnen.</p><p>Op dit moment zijn we kapot van verdriet, en vooral de vraag waarom? En hoe kan het nou? </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Zelf geen ervaring mee gelukkig. Mijn  zus had hetzelfde met haar zwangerschap. Het kindje is gewoon geboren en nu een prachtig meisje van 15 maanden!  We genieten zo van haar en we kunnen ons niet voorstellen dat ze er niet zou zijn! 
Het kan gewoon ' pech' zijn, hoeft geen reden te hebben. Zoek de schuld niet bij jezelf.
Is een kindje met Down wel welkom? Ik hoop het zo!!!!! Persoonlijk zou ik nooit een zwangerschap afbreken als het een down-kindje zou zijn...het zijn práchtige mensen!!!!!! 
Maar ik snap dat je heel erg geschrokken bent en dit moet verwerken. Veem sterkte bij het maken van jullie keuze!

Lees je goed in. Down is er in veel verschillende gradaties. Kijk dan waar jullie voor gaan. Heel veel sterkte. Het lijkt me een ontzettend moeilijke beslissing. 

Dit is een uitslag waar je nooit op hoopt. Heel veel sterkte bij de vervolgonderzoeken en kracht toegewenst bij de keuze mocht trisomie 21 ook daaruit blijken. 
Ik heb bij mijn 2 zwangerschappen ook de nipt gedaan ivm trisomie 21. Ik heb een broertje met downsyndroom en weet exact wat het voor een impact heeft. Bij ons stond de keuze wat te doen al vast. Hebben jullie vooraf besproken wat jullie zouden doen bij deze uitslag?

Terug
Bovenaan