slechte voeding :S

A

Anoniem

Guest
Heyy zwangeren!..

Ik maak me best zorgen over mijn eetpatroon, sinds ik zwanger ben (nu 25wkn) eet ik erg veel snoep!.. Ook wel groente en fruit maar toch echt ook ongezonde dingen..
HOe erg is dit? jah ik weet dat het voor mezelf niet goed is, moet het tenslotte zelf er weer afwerken, maar in hoeverre ook voor de baby?
Nog meer die zich hierin herkennen?
Xxx

tja hier had ik bij de oudste helemaal geen trek in 'foute dingen' en at ik echt afschuwelijk gezond. Kwam ook niet veel aan en het was er ook errug vlot weer af. Heb echt veel fruit, groente, vezels etc etc gegeten. Deze oudste heeft zelf een grote voorkeur voor zoet en slecht. Als hij de kans krijgt dan he...
Bij de jongste had ik al zin in zoete troep toen ik nog niet eens wist zwanger te zijn!
Echt heel erg en die zwangerschap kwam er zeker meer aan en dat ging er ook moeilijker af.
Het wil echter dat de jongste als hij mag kiezen tussen snoep en fruit voor het fruit kiest.

Dus wie weet ben jij nu ook wel een health freak aan het kweken

hahaha wat een grappig verhaal. De kinderen zijn dus precies tegenovergesteld geworden!

Tjonge ik heb geen idee wat het allemaal doet met je kind als je veel snoept. Ik denk  maar zo, als het voor mama slecht is dan toch ook voor de baby? Iedereen weet bijvoorbeeld over roken en drinken dat het slecht is...zal toch hetzelfde wel voor voedsel gelden?

Groetjes
Petra

Hai,
Ik ben nu bijna 41 weken zwanger, en heb ook niet altijd gezond gegeten.
Vaak lekkere trek, of geen zin in avondeten en dat dan later op de avond weer inhalen met de verkeerde dingen..
Maar volgens mij kan dat dus voor je baby helemaal geen kwaad. Wat ik ervan weet is dat die de voedingsstoffen die hij nodig heeft toch wel pakt. Dat gebeurd ook bij vrouwen die juist heel weinig eten of veel moeten spugen, de baby groeit wel.
Het is meer voor jezelf dat je je nu eenmaal minder fit voelt wanneer je veel suiker en vet eet. En je hebt juist extra energie nodig, die je oa uit je voeding kunt halen. En tja, het scheelt wat kilo's...
Maar ja, zo verstandig zijn wij zwangeren nu eenmaal niet altijd...
Dusss... gewoon na elke reep chocola een mandarijntje!! Haha,
Groetjes Soela

quote: Soela reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-12-2007 10:10:55'));

Hai,
Ik ben nu bijna 41 weken zwanger, en heb ook niet altijd gezond gegeten.
Vaak lekkere trek, of geen zin in avondeten en dat dan later op de avond weer inhalen met de verkeerde dingen..
Maar volgens mij kan dat dus voor je baby helemaal geen kwaad. Wat ik ervan weet is dat die de voedingsstoffen die hij nodig heeft toch wel pakt. Dat gebeurd ook bij vrouwen die juist heel weinig eten of veel moeten spugen, de baby groeit wel.
Het is meer voor jezelf dat je je nu eenmaal minder fit voelt wanneer je veel suiker en vet eet. En je hebt juist extra energie nodig, die je oa uit je voeding kunt halen. En tja, het scheelt wat kilo's...
Maar ja, zo verstandig zijn wij zwangeren nu eenmaal niet altijd...
Dusss... gewoon na elke reep chocola een mandarijntje!! Haha,
Groetjes Soela

Hahahaha Soela, geweldig, ik zal gelijk ff een extra zak mandarijnen gaan halen want de chocola gaat er hier ook goed in :)

Groetjessss

Haha marije, dan hoop ik maar dat ik een health freak aan het kweken ben ja!!
en soela.. bedankt voor de tip, dan zal ik na ieder fouts een manderijntje gaan eten.. gaaat mijn schuldgevoel misschien wel weer weg... ;)
Na gisteravond (een lading  chocola enz) heb ik besloten om gezonder te gaan eten, geen idee hoelang ik het volhoud want het is te makkelijk om het af te schuiven op het zwanger zijn .. (en te lekker natuurlijk haha)
XXx sense

hoi,
je zou ook wat extra vitaminen kunnen nemen, als je bang bent dat je baby wat te kort komt? er zijn speciale zwangerschapsvitaminen te krijgen. ik neem die deze zwangerschap ook weer. niet omdat ik persé ongezond eet, maar eerder omdat ik van nature al sneller wat te kort heb en daarbij ook vegetarisch eet... voor derest is het bij mij vooral zo dat ik niets kan eten waar ik geen zin in heb. dus probeer ik mezelf toch elke avond zin te doen krijgen in een gezonde maaltijd. maar het is idd net sinterklaas geweest dus hier is er ook een voorraad chocolade en strooigoed....
succes ermee!
jasm.

hallo dames,

bij mijn eeste zwangerschap, hield ik de eerste zeven maanden niks binnen, zelfs geen glas water, ik had genoeg extra gewicht dus de baby kon goed vooruit op mijn reserves, volgens de vk. toen ik eindelijk 1 maand wat binnen hield had ik alleen maar zin in bananen en kaassouflés, heb dit dus ook veel gegeten en wat komt er nu als ik mijn dochter een banaan geef vindt ze niet lekker en kaas daar krijgt ze kippenvel van hahah.ze is nu 3 jaar en vindt het nog steeds niet lekker, komt denk ik door mama, ze heeft de laatste 2 maanden van mijn zwangerschap genoeg bananen en gesmolten kaas gegeten voor de rest van haar leven.... nu bij mijn tweede zwangerschap eet ik ook niet altijd even gezond, ik probeer het wel, vooral omdat mijn man een groentezaak heeft, dus ik moet wel hihih. eet gewoon waar jullie zin op hebben maar met mate en eet gewoon een stuk fruit en wat groente, dan komt het allemaal wel goed.

liefs joy

Terug
Bovenaan