slechte vriendin???

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik moest even iets kwijt. Niemand schijnt me te snappen, dus ik hoopte dat jullie je mijn gevoel wel voor kunnen stellen.
Het zit namelijk zo.
Ik wil al een paar jaar heel graag kinderen, en sinds een aantal maanden is mijn man er ook 'klaar' voor. Maar tot op heden wil het nog niet zo lukken.
Een vriendin van me wilde nooit kinderen, maar kwam er vorige maand mee dat ze het misschien toch wel leuk zou vinden (met een nonchelante blik) en je raad het al.....ze is gewoon gelijk zwanger.
Ik gun het haar met alle liefde van de wereld, écht waar. Maar het voelde zo dubbel. Ik wou gewoon dat het bij mij raak was...
Maar ja?!
Mijn man is dus intens gelukkig voor hun en kan zich dus niet zo goed voorstellen waar ik me druk om maak, dat ik juist blij moet zijn "het is toch je vriendin?!"
Ben ik nou echt een slechte vriendin of is het normaal dat je soms die gevoelens hebt?
Sorry voor mijn gezeur, maar volgens mij zijn jullie de enige die het écht begrijpen...
Liefs Rebekka

hoi rebecca,ik kan het me erg goed voorstellen,mijn schoonzus is ook gelijk zwanger geraakt,ik heb het een week terug te horen gekregen,en had het totaal niet verwacht,ik ben al in ronde 8 en nog niet zwanger,ik ben ook blij voor haar maar heb dubbelen gevoelens,en weet niet hoe ik hier mee om moet gaan.als ik haar dikker zie worden,en als erover gesproken wordt bijv,zal ik het erg moeilijk hebben,dus weet precies wat je doormaakt,doet echt pijn.maar je moet het zo proberen te zien het is onze tijd nog niet en bij ons komt het wel,dan moeten wij het nog allemaal meemaken,ik weet dat dit heel moeilijk is,maar anders als je er te veel aan denkt lukt het ons niet veel sucses gr van een lotgenoot

Hoi Rebekka,

Ik kan me ook goed voorstellen dat je je zo voelt! Ik ben dan nu wel pas 'begonnen' maar daar ging wel twee jaar aan vooraf waarin ik al heel graag kinderen wilde en mijn man nog niet. Veel van mijn vriendinnen en collega's werden in die tijd ook zwanger. Natuurlijk was ik heel blij voor ze, maar ik vond het ook heel erg moeilijk. Waarom zij allemaal wel en ik niet? Het lijkt dan bij iedereen zomaar vanzelf te gaan. Ik ben ook heel wat keren boos en verdrietig geweest daarover. Volgens mij is het ook gewoon ok dat je je zo voelt!!

Groetjes,
Suus

Hoi Rebekka,
Dat zijn hele normale gevoelens hoor.
Ik heb een tijdje geleden gehoord,dat mijn schoonzus zwanger is.
En ja toen moest ik ook wel even slikken.Ik ben echt blij voor hun,maar ik heb ook zoiets van,waarom wij niet.
Dat komt gewoon omdat wij het allemaal zo graag willen.En dan is het toch normaal dat je je zo voelt.
En ja,dat je man er anders over denkt,daar zijn het mannen voor he.Die ervaren het allemaal toch anders.
Wij zijn er denk ik toch gewoon meer mee bezig,omdat het allemaal niet in hun lijf hoeft te gebeuren kunnen ze er wat meer afstand van nemen.
Mijn vriend is er ook erg nucher onder,zal het lukken is hij dolblij,ben ik weer ongi,denkt hij toch makkelijker nou ja de volgende ronde weer een nieuwe kans.
Meid kop op,onze tijd komt heus wel.
XXX Phoebe

Hoi pipeloi,

Nou er is niks mis met jouw gevoelens hoor! Ik heb in een soort gelijke situatie gezeten en het voelt knap klote!!! Oeps sorry! Maar eerlijk is eerlijk je wil het zelf liever gisteren dan vandaag en dan komt zo iemand (al is het nog zo'n goede vriendin) je vertellen dat ze zwanger is. Hmmmmm, tja daar moet je je even over heen zetten. Maar vrees niet onze tijd komt zeker en dan kunnen wij het van de daken schreeuwen.
En wat je vriend betreft, ik denk dat mannen het inderdaad anders ervaren. Het is voor hun toch wat verder van hun bedje.
Kop op, enne helemaal niet erg dus hoor die gevoelens!

gr Sophia

Hoi lieve meid, je hoeft je niet schuldig te voelen hoor.Na mijn miskraam kreeg ik er gelijk bovenop dat twee vriendinnen zwanger zijn die nooit iets verteld hadden etc.Ik wist mij maar moeilijk een houding te geven, dit was zo iets vreselijks om mee te maken en het gaf zo'n dubbel gevoel.Dit vond ik erg jammer, want ik gun het ze echt, maar ik had net een curretage meegemaakt en dit heeft zo'n indruk op mij gemaakt.Hun zijn mijn miskraam vergeten en denken alleen maar aan hun toekomstige kind en vandaar dat ik hier kom om mijn verdriet te delen en om het een plekje te geven.Ik hoop dat je net zoals ik je voldoening en verdriet hier kwijt kan.Mij heeft het n.l al mijn grootste verdriet doen verdwijnen en hier ben ik zo blij mee.xxxjes Angela

Neeeeeen, tuurlijk ben je geen slechte vriendin, het is doodnormaal dat je je zo voelt, ik zou me ook zo voelen. Mijn vriendin is nu een week gestopt met de pil en ik ben nu 4 mndn gestopt, ik ben ook al bang dat ze eerder zwanger is dan mij, het lijkt me gewoon niet eerlijk dat wij al langer aant klussen zijn dan zij. Maarja, wat kan je eraan doen? Misschien moet je gewoon eens praten met die vriendin en zeggen wat er op je lever ligt, als ze een echte vriendin is zal ze je zeker begrijpen en wie weet helpt het jou om het te aanvaarden.
Veel succes. Hoop dat ik en beetje heb kunnen helpen.

Bea

Terug
Bovenaan