Slechter slapen bij mama

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochter is 4 maanden oud en slaapt bij mij slechter dan bij opa en oma of bij vaders.</p><p>als ik dan hoor hoe hun het doen dan zit daar geen verschil in qua schema houden we het zelfde aan. Bij mij is het vaak max 45 a 60 minuten. En bijvoorbeeld bij me schoonouders of haar vader wel 1,5 a 2 uur?</p><p>is dit herkenbaar voor andere moeders? <br />het enigste wat ik kan bedenken is dat we niet de allerbeste start hadden ze heeft verborgen reflux gehad. En was veel aan het huilen en wilde continu drinken. <br />Ik was zelf nog herstellende van de keizersnede en daardoor zat ik er soms eigenlijk gewoon doorheen en moest dan ook wel zo nu en dan bij haar huilen. Zou ze zich bij mij minder prettig voelen? Het maakt me momenteel zo onzeker:(</p><p> </p>

Voel je niet schuldig! Hier hetzelfde verhaal. Ook reflux, er doorheen zitten noem maar op. Ze slaapt bij mij ook beter bij oma. Nu ben ik er achter dat het komt omdat zij daar in een camping bedje ligt en thuis continu speen tussen de spijlen door vallen en armen er doorheen etc. Nu is jouw kindje wel iets jonger. 

heeft de ene de gordijnen dicht/open? Ander bedje? 

Hoi dat hoeft echt niet aan de hechting te liggen hoor. Mijn zoontje slaapt ook beter bij zijn oma. Ik ben er inmiddels achter waarom, zij is de hele tijd echt heel druk met hem in de weer en dan is hij veel vermoeider. 

Hier ook! Bij papa makkelijk iedere keer dutje van minimaal 1 u.. en bij mij max 45min. Papa speelt ook continue met haar en is dus meer moe.

Idem. Thuis met moeite (na veel strijd) een half uur per keer (als we geluk hebben) en bij opvang of oma zo 1 tot 1,5 uur. Schijnt vaker zo te zijn hoor. Maakt het niet minder frustrerend overigens..

Het gaat langzaamaan beter maar hier is het ook tijden geweest bij de opa's en oma's en gastouder een stuk beter dan thuis ? Nu met 8 maanden gaat het een stuk beter! Komt vanzelf goed, je doet niks verkeerd ?

Hoe dichter bij mama hoe natuurlijker het gedrag is. Lang slapen is voor een ukkie niet perse beter. Hier werd er bij de gastouder ook altijd langer geslapen. 

Oke gelukkig ben ik niet de enigste dan haha.
Toch fijn zo een forum waar je je ei kwijt kan en je ervaringen kan delen. Kreeg je er soms maar een gebruiksaanwijzing bij.
Bedankt voor jullie reacties 

Terug
Bovenaan