Slechter slapen, inkorten middagslaapje?

<p style="text-align: left;">Hi allemaal,</p><p style="text-align: left;">Onze zoon van bijna 2,5 wordt de laatste tijd steeds vaker ‘s nachts wakker en is vaak heel vroeg wakker, vanmorgen zaten we om 5.15 al beneden ?. <br /><br />nou is het nooit een top slaper geweest ‘s nachts, heeft lang geduurd voordat hij doorsliep en heeft periode’s dat hij nog wakker wordt.</p><p>daarintegen valt hij wel heel makkelijk in slaap, om half 1 gaat hij naar bed voor zijn middagslaapje en slaapt dan 2 uur, dan moeten we hem ook echt wakker maken. Zelfs op het kinderdagverblijf slaapt hij ‘s middags zo goed. <br />‘s avonds gaat hij meestal tussen 19.15 en 19.30 weer zonder problemen naar bed en slaapt dan ook redelijk snel.</p><p>nu de nachten slechter en steeds korter worden denk ik dus dat het middagslaapje moet worden ingekort. Maar omdat hij dan altijd zo goed en lang slaapt denk ik dus ook weer dat hij het nodig heeft. <br /><br />Ik ga denk ik proberen met maximaal 1,5 uur laten slapen ‘s middags, kijken of dat al een verschil maakt. of denken jullie dat een uur al genoeg zal zijn?</p><p>hebben anderen dit meegemaakt? Ik hoor graag hoe dit bij jullie ging!</p><p>bedankt alvast!</p>
 
Het is van tevoren denk ik niet echt te zeggen wat helpt. Ik zou gewoon eens proberen, je kan altijd iets anders proberen als het niet helpt.
Onze zoon heeft ook een hele vroege periode gehad rond 2,5 jaar. Bij hem hielp het juist niet om het middagslaapje in te korten, hij werd vroeger en vroeger wakker. Het verschuiven van de wintertijd naar zomertijd hielp hier iets en inmiddels slaapt hij weer vaak tot 06.30 uur. Kennelijk was het een fase. Wel hebben we altijd vastgehouden aan vaste tijden 's ochtends. Hij heeft een slaapwekker die om 06.30 uur wakker wordt. Hoe vroeg hij ook wakker werd, eerder dan 06.30 uur stonden we niet op. Hij reageerde daar heel goed op en bleef op zijn kamer tot die tijd.
Succes!
 
Hier al een aantal maanden geen middagslaapje meer, dus daar kan ik niet veel over zeggen. Een aantal weken geleden wel een zoon die steeds vaker snachts of inderdaad heel vroeg uit bed wilde. Wij zijn begonnen met een slaapwekker (allecto aapje) en werkt hier perfect. Misschien is dat nog een idee?
 
Terug
Bovenaan