slechthorende baby

Onze baby,lars bijna 1, is na veel onderzoeken slechthorend bevonden.
Thuis merken wij er echter weinig van.
Zijn er meer ouders die met al die gehooronderzoeken voor zulke problemen staan.
 
hoi arinka,

dat zal wel even schrikken zijn of niet als je dit hoort?
ik heb er gelukkig maar een klein beetje ervaring mee. vlak na de geboorte esmee hebben ze haar 3x moeten testen voordat ze 'goed' genoeg bevonden is qua horen.
ze heeft waarschijnlijk vruchtwater in haar oortjes gekregen tijdens de bevalling waardoor ze 'minder' hoorde.
merk er nu ook helemaal niks meer van. ze is nu 13 maanden
 
Wij merken er dus ook niets van wat kan jouw kind nu al zeggen of praten?
Lars is nu 11 maanden verder verloopt zijn ontwikkeling prima hij loopt al bijna los. brabbelt en zingt/neuriet mee.
 
Hoi Arinka. Ervaring heb ik niet met mn eigen kindjes, maar heb wel een tijdje met doven/slechthorenden gewerkt. (Misschien een open deur) Ben je al eens bij een audiologisch centrum geweest? Ik vind het heel vreemd dat je zelf niets merkt, maar dat Lars toch 'slecht' genoeg bevonden is voor hoortoestellen. Dat las ik tenminste in je berichtje bij educatie. Als hij echt hulpmiddelen nodig heeft (er is ook zoiets als flitslampen voor als de deubel of telefoon gaat) is het wel noodzakelijk dat je daar zo jong mogelijk mee begint, om een stuk 'sociale achterstand' te voorkomen. Het is voor een kind heel moeilijk namelijk als hij eerst een paar jaar gewend is niet te weten wanneer de deurbel of telefoon gaat, en dan opeens continue gewaarschuwd te worden. Dus als dat voor de eerste verjaardag geregeld kan worden is dat het beste. Succes met alles, en als je meer info wil/vragen hebt wil ik je met alle liefde helpen, voorzover ik dat kan.
 
Hoi,Bedankt voor je reactie. Ik zit al sinds januari 09 bij het audiologisch centrum, maar tis voor ons thuis niet echt duidelijk dat hij niet veel hoort, hij reageert op bijna alles. Maar goed hun zullen best wel wat zien anders gingen ze niet zo door denk ik.
Met hoortoestellen in zie ik tot nu toe ook geen verschil, hij zit trouwens nu wel in een moeilijke fase, trekt nl. de rechterhoortoestel er consant uit, ben er al een keer mee terug geweest voor reparatie.
Verder wil ik natuurlijk het beste voor m'n kind en doe daarom de app. wel in.
Volgende week komt er iemand van gezinsbegeleiding misschien dat dat iets meer duidelijkheid schept.
We zien wel.
Groetjes arinka
 
Terug
Bovenaan