slijm in ontlasting

Vandaag zat er in de luier wat slijm bij. Waardoor zou dat kunnen zijn?
Ons zoontje krijgt bv,brood,fruit en groente.   Hij is pas wel verkouden geweest, maar dat is zo goed als weer over. Heeft iemand een idee?   Tanden hebben we nog niet.

Gr Sandra

Toen hij verkouden was heeft hij veel slijm doorgeslikt? Misschien snachts in zijn slaap? Dat kan er op die manier weer uitkomen.

groetjes Danielle
mama van 2 meisjes

Dat zou idd wel kunnen... Het zat wel helemaal vast en met hoesten kwam er weleens wat mee omhoog, wat meneer dan weer lekker doorslikte.
Zo heb ik er nog niet over gedacht, thanks.

Hij heeft de laatste paar dagen ook veel dunne luiers, maar of het diaree is?
Ik ben het slijm niet meer tegengekomen, maar ben wel benieuwd waar die dunne luiers nou vandaan komen. Verder gaat eten en drinken goed en is hij erg vrolijk. Ik heb ook niet het idee dat er tanden aan zitten te komen.

Fruit en groente kan dunnere luiers veroorzaken en als de tandjes echt onderweg zijn, kan dat ook een oorzaak zijn. Als hij ook nog genoeg past, zou ik me geen zorgen maken omdat je schrijft dat hij wel zichzelf is. Heeft hij net iets nieuws geprobeerd qua eten?

gr, Danielle

Ik heb toch maar even de huisarts gebeld, vanmorgen was er weer wat slijm.
Volgend hem is het niet erg en komt het wel vaker voor. Het heeft te maken met dat de darmen vocht uit het voedsel halen, bij dunnere ontlasting kan dat dan weleens voorkomen (slijm).

Gr Sandra

Terug
Bovenaan