Slijm, moeilijk boeren, flesje overslaan en daarna niet alles opdrinken.

hi moeders,

na de bevalling moest mijn zoontje 6 dagen op de couveuse afdeling liggen ivm infectie en bloed dat was gevonden in z'n maagje. Nu is hij bijna 7 weken en heeft hij vaak last van vastzittend slijm waarbij hij zwaar ademt en soms zijn flesje niet leeg drinkt. Zoals vannacht heeft hij 8 uur lang zonder voeding gezeten. Ik geef hem sinds kort 150 cc, eerst deed ik 2x 150 en 3x 120 maar aangezien hij wat hongerig was ben ik overgegaan naar 5x 150cc

Het boeren gaat onwijs lastig bij m'n kleine man waardoor hij erg veel last heeft en onwijs hard krijst. Nu is het zo dat ze op de couveuse afdeling hadden gezegd dat het een temperament mannetje is en duidelijk laat weten wanneer hij het er niet mee eens is of honger heeft. Ik maak mij natuurlijk om de kleinste dingetjes zorgen vanwege de start die we hebben gehad. Ik geef hem ook Johannes broodpit meel vanwege het terug geven van z'n voeding maar niet uitspuugt maar weer doorslikt en in het begin leek het wel goed te gaan maar nu geeft hij toch wel steeds wat terug. En zie ik hem ook "herkauwen".

Ik weet niet zo goed wat mijn vraag is hier maar wilde het even delen. Mijn vriend zegt dat ik me niet zo druk moet maken maar dat doe ik uiteraard wel.

Is het normaal dat hij zolang zonder voeding zit en dat hij veel last heeft van vastzittend slijm? Het is niet dat hij het ophoest alhoewel heeft hij 1 keer zijn flesje uit heeft gespuugd en was het vooral slijm wat op de grond lag.

Liefs Kimberly
 
Hoi Kimberly,

Bij gaat het niet hetzelfde als bij jou maar ik wil toch ff reageren.

Mijn zoontje is nu anderhalve week oud. Ik wilde heel graag borstvoeding geven en omdat ik wist dat dat lastig zou zijn (cystes, ingetrokken tepel) heb ik extra zorg ingekocht zodat ik hulp kreeg van een lactatiekundige.

De eerste dagen waren dramatisch. Zonder hulp lukte aanleggen niet en hij zuigt zo hard dat zelfs met een tepelhoedje elke voeding mijn tepels bloedden. Ik maakte mij enorm druk over of hij wel genoeg binnenkreeg mede omdat hij na elke voeding spuugde. Ik ging om de voeding kolven maar met een flesje spuugde hij nog veel meer.

Als hij spuugt lijkt het heel veel. Een eye opener voor mij was dat mijn kraamhulp een hele voeding over het aanrecht gooide (niet echt maar wel de hoeveelheid) Toen realiseerde ik me dat hij echt niet een hele voeding uitspuugt.

Daarnaast kun je hem ook wegen natuurlijk om te zien of hij genoeg binnenkrijgt. En die van mij heeft overdag er soms 2 uur tussen zitten maar snachts ook wel soms 7 uur. Zo was hij in de buik ook :)

Geen ervaring met slijm maar heel herkenbaar dat je je zorgen maakt om van alles. Dat kleine mensje is compleet afhankelijk van jou!

Succes! Liefs Lyn
 
Terug
Bovenaan